Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Delt tilkobling virker ikke...


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har trådløst internett hjemme, men min stasjonære PC med SMC kort vil ikke koble til, så jeg kommer bare på nett med en laptop. Jeg trengte internett en kort stund på den stasjonære og prøvde derfor internet connection sharing i XP og trakk en kabel fra den trådløse til den stasjonære.. Den får IP og alt mulig, men kommer ikke på nett... Jeg kan heller ikke pinge routeren... Noen som vet hva som kan være feilen?

 

Koblingene er som følger ADSL-boks---KABEL---Router---TRÅDLØST---Laptop---KABEL---Stasjonær

 

Gjør det noe om kabelen fra laptopen til den stasjonære ikke er Twisted Pair? Det skal da bare ha noe å si hvis de kun skal kommunisere med hverandre, eller...?

EDIT: Er ikke sikker på om det er TP eller ikke... Står 4PR (4 Pair?) CAT5e på kabelen..

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke behov for krysset-kabel da?

Har hatt samme problemet plenty ganger, men glemmer av fra gang til gang hva jeg gjør.

Tror det er et eller annet du må gjøre med ip og gateway eller noe sånt....

 

Det er bare å prøve litt forskjellig så får du det nok til å funke :cool:

Lenke til kommentar

C'mon.. Sliter her... :)

Hjalp ikke bare å bytte ut kabelen med en UTP kabel...

Laptopen deler ut en IP som begynner på 192.168.0. mens det trådløse nettverket har en IP på 10.0.1. Er dette et problem? Jeg får tilogmed opp Tådløs tilkobling på 10.0.1.4 på den stasjonære, men kommer altså ikke på nettet.....

 

Jeg kan pinge laptopen, men ikke routeren...

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...