Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord til Nextgentel sin Speedtouch 516i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanligvis for å komme inn på routerene til ngt (netopia) så er brukernavnet P<kundenr -1000> feks er kundenr 20998 så er brukernavnet P19998 og passordet er router aktiverings passordet (kun siffer).

 

Håper du finner ut av det ;)

 

Synes synd på deg som har mottatt speedtouch. Da dette er ett "haste modem" som ngt har kjøpt av telenor fordi de har fått flere kunder enn de selv hadde routere til. Du kan prøve å klusse med routeren og be om å motta en netopia (liten). Det er netopia sine routere de fleste som tukkler med ngt sine routere har greie på.

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Var ikke ute etter å aktivere routeren igjen nei.. Det jeg trengte var å kunne komme inn på web interfacet igjen slik at jeg kan åpne porter. Har hatt netopia tidligere og likte den routeren mye bedre.. Har allerede merket store lagg spikes i WOW med denne routeren, tviler på at det er linjen sin feil !

 

Edit: Takk for tipsene men desverre funket ingen av disse :(

Endret av Sicho
Lenke til kommentar
Det er slik man i allefall gjør nå tildags på netopia routerene ;)

Jeg er kanskje helt på viddene i forhold til fakta nå, men den gang jeg ville inn på min gamle cisco-ngt-router så ringte jeg ngt og fikk oppgitt dataene. Dere snakker om en annen router, så dette til informasjon "for de andre"...

Lenke til kommentar

Swidd: det å ringe ngt er vel ikke alle på helpdeksen som liker. Men treffer man på en grei en så er man jo heldig. Kunne jo være så heldig at det samme innloggingssystemet virket på speedtouch routeren da.

 

Men da skal jeg ikke plage dere mer.

 

God kveld og god natt.

 

Lykke til til trådstarter og håper du finner grunnen til høy ping/lagg.

 

Mvh

-Thelle- :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei hadde håpet på å unngå kundeservice delen.. Men virker nesten som ikke det er noe vei utenom.. Hadde bkk fiber tidligere så er nok litt bortskjemt hva anngår ping, men laggspikes skal ikke forekomme.. en liten tracert og ping mot noen norske sider viser at det oppstår rimelig ofte.. Er det dette som vil være fremtidig opplevelse av nextgentel så blir det nok oppsigelse rimelig kjapt. Takk for hjelpen Thelle, får nok logget meg inn før eller siden :)

Lenke til kommentar

Noen som har et godt forslag til hva jeg skal gjøre? Får ikke brukt msn 7.5, og får heller ikke telnettet inn i min speedtouch 516i. Og hjelp fra Nextgentel kan du bare drite i. For de suger maxx.

 

får ikke koblet telnet til 10.0.0.1 på port 23. gikk første gangene jeg prøvde ruteren, men ikke nå. har prøvd å restarte driten, uten at det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...