Gå til innhold

Ny sub, priser rundt 3000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viktig og viktig, kan være en stor fordel da de høyttalerne er ganske bra..

F.eks jeg ville aldri kjøpt en Cerwin wega sub til de høytt da produsentene ikke akkurat leverer samme slags lyd..

Ved et surround-oppsett er jeg enig i at senterhøyttaler,bør være lik fronthøyttalerene.Merke på sub har ingen som helst betydning i forhold til frontene,untatt design da.Kjøpe brukt,ville jeg heller ikke vært bekymret over.Holder man seg til bruktsidene til dedikerte hi-fi-forumene,er det liten risk.

Endret av audiomur
Lenke til kommentar
Viktig og viktig, kan være en stor fordel da de høyttalerne er ganske bra..

F.eks jeg ville aldri kjøpt en Cerwin wega sub til de høytt da produsentene ikke akkurat leverer samme slags lyd..

Ved et surround-oppsett er jeg enig i at senterhøyttaler,bør være lik fronthøyttalerene.Merke på sub har ingen som helst betydning i forhold til frontene,untatt design da.Kjøpe brukt,ville jeg heller ikke vært bekymret over.Holder man seg til bruktsidene til dedikerte hi-fi-forumene,er det liten risk.

Selvsagt har lyden fra en sub i forhold til resten av høyttalerne en del å si...

Har hatt en god del både stereoanlegg og surroundanlegg gjennom årene, og dette er noe jeg har merket ganske godt..

Greit nok det har ikke like mye å si som center men å påstå at det har ingenting å si er bare tull..

Brukt = slitt = mindre levetid... Og ingen garanti..

Lenke til kommentar
Brukt = slitt = mindre levetid... Og ingen garanti..

Jeg ser overhodet ikke problemet med å kjøpe et kvalitetsprodukt som er brukt i 1. til 2 år. Spesielt ikke høyttalere,da levetiden på en god høyttaler er "en halv mannsalder".

Jeg solgte et par Paradigm Monitor 9 høyttalere til en venn for ca 8 år siden,de har vært med på hundrevis av fester og spiller like bra i dag som når jeg hadde de.

 

Når det gjelder sub så er det stor forskjell på de ja,men de trenger absolutt ikke være fra samme produsent som resten av høyttalerne.

For suber gjelder som oftest regelen:Jo dyrere sub du har jo bedre lyd får du.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Selvsagt har lyden fra en sub i forhold til resten av høyttalerne en del å si...

Har hatt en god del både stereoanlegg og surroundanlegg gjennom årene, og dette er noe jeg har merket ganske godt..

Greit nok det har ikke like mye å si som center men å påstå at det har ingenting å si er bare tull..

Brukt = slitt = mindre levetid... Og ingen garanti..

Jeg forstod det som at du mente sub bør være av samme merke som frontene,og det er bare tull.

Jeg skjønner forresten godt at du ikke tør å kjøpe brukt,hvis avataren din gjenspeiler din emosojonelle dagsform. :D

 

edit: Tilbake til tema,at Stratus Subsonic 3i sub'en vil slå nye sub'er som koster 3k,er det ingen tvil om.Om den passer sammen med T45,er noe annet.Det må prøves.

Endret av audiomur
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at det MÅ være samme merke, men ihvertfall noe i lignende lydtype..

Eks psb høytt + CW sub er rett, det vil høres rart ut...

Det er noe som heter "LYDKARAKTER" og om jeg skal tro 2 sec på at du har det anlegget du har som info på deg Audiomur (noe jeg ikke gjør med tanke på hva du skriver) så vet du godt at suber har også en "LYDKARAKTER" og bør i det minste passe LITT til høyttalerne de spiller med....

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at det MÅ være samme merke, men ihvertfall noe i lignende lydtype..

Eks psb høytt + CW sub er rett, det vil høres rart ut...

Det er noe som heter "LYDKARAKTER" og om jeg skal tro 2 sec på at du har det anlegget du har som info på deg Audiomur (noe jeg ikke gjør med tanke på hva du skriver) så vet du godt at suber har også en "LYDKARAKTER" og bør i det minste passe LITT til høyttalerne de spiller med....

Hva mener du egentlig med lydkarakter på en sub?

Feit/slapp bass eller rask/stram bass?

For eksempel:Hvis du har en høyttaler med rask og stram bass vil det høres veldig rart ut med en svær sub med slapp og feit bass?

Hvis det er det du mener,så er jeg enig.

Det som er det viktigste for å få god lyd av en sub etter min mening er hvordan den plasseres i lytterommet og at man bruker god tid på å stille den korrekt inn.Ellers nytter det lite omså du har "verdens beste" sub. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med lydkarakter på en sub?

Feit/slapp bass eller rask/stram bass?

For eksempel:Hvis du har en høyttaler med rask og stram bass vil det høres veldig rart ut med en svær sub med slapp og feit bass?

Hvis det er det du mener,så er jeg enig.

 

 

:thumbup:

Pluss at en sub har en distinkt lyd, akkurat som høyttalere..

Det er ikke bare lufttrykk, tross alt er det fra 20Hz og nedover vi ikke hører og en sub spiller godt over det..

 

(No offence Audiomur, jeg ble bare sjokket av at det er tydelig at du har lagt i litt $ på anlegg selv og så påstår at lyd fra sub ikke har noe å si..)

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
(No offence Audiomur, jeg ble bare sjokket av at det er tydelig at du har lagt i litt $ på anlegg selv og så påstår at lyd fra sub ikke har noe å si..)

Det,er det faktisk bare du som påstår at jeg påstår.Jeg har hele tiden sagt at man ikke trenger å ha samme merke,som fronthøyttalerene.

 

Gnomiz,håper du blir fornøyd med subwooferen og at den passer sammen med T45 og ikke minst rommet,men det kan fort bli litt "overkill" på det lille rommet.Hvis du blir misfornøyd,så er det sikkert ikke så veldig vanskelig å bli kvitt den. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...