c-h-r-i-s Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg har sett en tråd som ligner på dette, og jeg leter etter denne tråden.. hvertfall løsningen på den. Når man logger seg på dataen skal vistnok en kryptert fil et eller annet sted på dataen lagre dette, det som ble løsningen på den tråden var et program som logger alt dette, som man da kunne bruke. Husker ikke hva tråden het, men omhandlet en som ville åpne administratormulighetene på en bærbar maskin fra skolen sin for og få innstallert programmer til skolebruk, jeg fant dette programmet og lastet det ned på en annen data når jeg var på feri med familie for kort tid siden, og nå leiter jeg etter dette programmet igjen! Min sak... Det er en eller annen som missbruker min pc, ved å logge seg på, og laste ned meget upassende ting! Derfor er mitt spørsmål; finnes det et program som logger alt som blir skrevet på data'n? Kommer bare til gjestekontoen.. Vil gjerne ha det samme programmet, for det skjønte jeg faktisk!
kvase Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 http://itpro.no/download.php?op=viewdownload&cid=10
kvase Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 http://itpro.no/download.php?op=viewdownload&cid=10 Offline NT Password & Registry Editor ,Bootdisk CD her er et lite hint finner det ved og søke i gogel
c-h-r-i-s Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 den linken skjønte jeg ikke mye av for kom ikke til noe eget program! og når jeg googlet Offline NT Password & Registry Editor kom jeg til en side riktig nok som omhandlet det men den skjønte jeg ikke mye av... rotete.. noen som kan hjelpe!
c-h-r-i-s Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 fant jeg tråden jeg nevnte, med denne linken http://ovh.dl.sourceforge.net/sourceforge/...trumi-0.9.2.iso men den virker jo ikke... hjelp!
NikkaYoichi Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hvis noen logger seg på din pc så må vel det letteste være å gjøre slik at ingen kan logge seg på din pc? Det høres mer ut som at du prøver å få tak i passord og brukernavn til noen du ikke skal ha kontoinformasjonen til. Sitter med et par spørsmål og noen tips til hva du kan gjøre. Har du husket å deaktivere guestkontoen? Hvis ikke, gjør det! Er maskina di en del av et nettverk når noen logger seg på den, eller er det en søster/bror/mor/far/katt/onkel som logger seg på og laster ned dritt? Hvis det er en lokal bruker som laster ned dritt, så kan du jo sette rettighetene strengt til den aktuelle brukeren. Er den i et nettverk og en annen datamaskin kobler seg opp via din maskin for å laste ned ting og tang? Hvis dette er tilfellet, steng ned tjenestene de benytter seg av, eller evnt. bruk en software fw til å sperre portene de kobler seg opp i mot. Er dette en datamaskin som bruker trådløst tilkobling til nett, eller har du trådløst nett tilkoblet det samme lokale nettet? Sett rettighetene på trådløsruteren, gjerne MAC filtrering og wep/wpa kryptering. Er nettverket kun koblet til internett via kabel og ikke trådløst? Sett rettighetene i routeren din, steng for innkommende trafikk på de aktuelle tjenestene som missbrukes. Hvis du svarer ja på et spørsmål, så gjør noe med det. Er denne maskinen på skolen/arbeidsplassen? Gi faen i å prøve å finne brukernavnet og passordet til andre. Det er straffbart, ikke bare i følge et normalt reglement på slike steder, men også i følge norsk lov. Siden du ikke virker som at du har den store peilingen på hva du er i ferd med å gjøre så vil jeg heller ikke tro at du er i stand til å slette dine spor, slik at hvis du skulle finne på å gjøre noe slik så vil du bli tatt. Dessuten så vil du ikke finne passordfilene til en domenebruker på den lokale harddisken, siden passordet sendes til serveren ved innlogging.
c-h-r-i-s Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Hvis noen logger seg på din pc så må vel det letteste være å gjøre slik at ingen kan logge seg på din pc? Det høres mer ut som at du prøver å få tak i passord og brukernavn til noen du ikke skal ha kontoinformasjonen til. Sitter med et par spørsmål og noen tips til hva du kan gjøre. Har du husket å deaktivere guestkontoen? Hvis ikke, gjør det! Er maskina di en del av et nettverk når noen logger seg på den, eller er det en søster/bror/mor/far/katt/onkel som logger seg på og laster ned dritt? Hvis det er en lokal bruker som laster ned dritt, så kan du jo sette rettighetene strengt til den aktuelle brukeren. Er den i et nettverk og en annen datamaskin kobler seg opp via din maskin for å laste ned ting og tang? Hvis dette er tilfellet, steng ned tjenestene de benytter seg av, eller evnt. bruk en software fw til å sperre portene de kobler seg opp i mot. Er dette en datamaskin som bruker trådløst tilkobling til nett, eller har du trådløst nett tilkoblet det samme lokale nettet? Sett rettighetene på trådløsruteren, gjerne MAC filtrering og wep/wpa kryptering. Er nettverket kun koblet til internett via kabel og ikke trådløst? Sett rettighetene i routeren din, steng for innkommende trafikk på de aktuelle tjenestene som missbrukes. Hvis du svarer ja på et spørsmål, så gjør noe med det. Er denne maskinen på skolen/arbeidsplassen? Gi faen i å prøve å finne brukernavnet og passordet til andre. Det er straffbart, ikke bare i følge et normalt reglement på slike steder, men også i følge norsk lov. Siden du ikke virker som at du har den store peilingen på hva du er i ferd med å gjøre så vil jeg heller ikke tro at du er i stand til å slette dine spor, slik at hvis du skulle finne på å gjøre noe slik så vil du bli tatt. Dessuten så vil du ikke finne passordfilene til en domenebruker på den lokale harddisken, siden passordet sendes til serveren ved innlogging. Vel det du nevner med gjestekonto og lignende, vel, hadde jeg hatt administratorrettighetene hadde jeg vel ikke i det hele tatt trengt og sakt noe her? For da kunne jeg selfølgelig skrudd av det og satt grenser på de kontoene jeg følte for.... Vel, nå hadde det vel tatt seg ut om det skulle vært min kjære mor eller far som hadde holdt på på den måten? og en katt... jaja... du har noen morsomme tanker.... Hvis ikke problemet mitt kom godt nok frem, er det at enkelt sakt.. at enkelte har brukt min konto, altså av en eller annen grunn vist mitt passord.. og lastet ned kødd og addet toolbars som jeg har slitt med.. og jeg har skiftet passord... og denne gangen var den eneste andre som viste det min kjære bror, så ganske så sikkert det må være han... for denne gangen er også passordet endret til admin kontoen min.. så jeg kommer ikke inn, og det er den eneste administratorkontoen på dataen så jeg kan ikke gå inn på en annen og endre passord.. dessuten må jeg jo ha det gamle anyway... Det er det jeg trenger hjelp til, leste den tråden hvor jeg postet linken til en side som innehold et enkelt og greit probram. men den fant jeg ikke igjen med det første, gjorde det til slutt.. men nå funker ikke linken helt greit.. eller gjør den kanskje det nå?? Trenger hjelp til noe som kan fikse passordet..... Og til ditt spørsmål om plassering... nei den er ikke på min skole eller arbeidsplass... da ville det vel vært enklere og spørt plassens IT ansvarlige om og fikse det med sin administrator konto? Og ja, det du sier vet jeg... jeg må inn på den enkelte maskinen og ordne det fra den dataen.. for vet at jeg må inn på selve dataen som er koblet med serveren med en administrerende konto for og kunne ordne passord derfra... så der hadde jeg ikke engang giddet hvis det hadde vært et mål... håper jeg kan få hjelp istedet for kritikk.... Skjønner det blir satt opp mistanker... men skal jo ikke kunne si noe minste feil i slike sammenhenger for da blir man hengt ut som snik og en som prøver og rote til for andre... men men, selvfølgelig får jeg ikke hjelp så får jeg ikke... Da får jeg vel bare formatere og reinnstallere hele dritten, men det er min siste utvei siden jeg nødvendig vil miste alt inne på den.. som er private bilder, nedlastinger, sanger og masse.. når jeg heller ikke, som jeg alltid er så dum og ikke tenker på, har noen sikkerhetskopi av dette heller er det ikke noe morsomt og måtte slette alt.... Og dere vil sikkert si, spør min "skyldige" om og fikse tilbake... vel trur du ikke jeg har det så er du dum for jeg har prøvd alt... og han, selvfølgelig nekter for alt og har prøvd og være hjelpsom.. så jeg får ikke noe mer ut av han, påstår det må ha vært noen andre eller noe annet som har skjedd for han har ikke gjort noe... så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg prøver hele tiden... jaja.....
NikkaYoichi Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Okei, kort og godt er det en dårlig ide å gi bort passordet ditt til noen da:) Selv om det er din bror. Anyhow, hvilket OS er det snakk om her da? Xp, 2000?
c-h-r-i-s Skrevet 22. september 2005 Forfatter Skrevet 22. september 2005 Okei, kort og godt er det en dårlig ide å gi bort passordet ditt til noen da:) Selv om det er din bror. Anyhow, hvilket OS er det snakk om her da? Xp, 2000? Jepp, det er helt sant! Det var en dum ide... Men vet du, klarte å få presset det ut av han til slutt.. fikk tatt han på fersken... den dritten.. så nå er problemet mitt løst takk til alle som har forsøkt og hjelpe meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå