Heineoen Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hei! Satte opp min gammle 98 maskin med 2000. Og installerte et nettverks kort. Når jeg plugger dette i, så er det forbindelse, men nettverks kortet mottar ingen ting. Så jeg kommer ikke på internett eller noen ting. Noen som hvet hva dette kan skyldes? Takk!
Cubicle Dude Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 (endret) Prøv å høyre klikk på Local Area Connection-Properties-internet protocol tcp/ip-properties. Sjekk at under General er haket av for "Optain an IP adress automatically" og "Obtain DNS server adress automatically". Om det stemmer. Lukk alt.. (Om det ikke stemmer hak av for disse!!) Start-Kjør skriv "cmd"- skriv så -"ipconfig /renew" når ferdig skriv så "ipconfig /release". Vent så litt... Funker det ikke? Har du annet Nettverkskort installert? Deaktiver det! Funker ikke dette så er det også mulig at det kan være galt på selve nettverkskortet! Ciao Ja selbfølgelig desease!! Det kan også være tilfelle!! Endret 20. september 2005 av Master Chiun
Heineoen Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Takk! Men,,, Når jeg skriver ipconfig /renew: Så tar det en stund å så står det at han ikke får kontatk med DHCP serveren. Når jeg skriver release så strår det: Så står det at ikke alle kort som er bundet til DHCP har DHCP adresser. Adressen ble automatisk konfiguret og kan ikke frigis.
Heineoen Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 (endret) sorry Endret 20. september 2005 av Heineoen
Cubicle Dude Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 (endret) Min feil!! Ta release først og så renew etterpå! Ciao Endret 20. september 2005 av Master Chiun
ranvik Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 hadde same problem med en CNET hore kort. bytta til 3com og alt funka fint etter på.
Heineoen Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Bytta fra et Unix til et fra 3Com jeg å, men det hjalp ikke.. Har ikke fått prøvd den renew enda da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå