Gå til innhold

Darkmoon Card: Heroism: Bra for rogue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker vanligvis Blackhand's Breadth og Stormpike Insignia Rank 6 ( swapper med PvP trinketen etter behov).

Men har nå også klart å sope sammen kort til Warlords Deck, som igjen gir Darkmoon Card: Heroism.

Bør jeg skaffe meg denne trinketen eller selge kortstokken? Hva mener dere?

Tenkte å skaffe meg crusader enchant på den ene daggeren (+15 agi på den andre) og dermed få inn en del healing i løpet av en fight.. men jeg vet ikke hvor mye healingen, hverken på trinketen eller enchanten, egentlig utgjør i løpet av en kamp..

Kan tenke meg det er best for PvE kanskje... grinding og slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva du kjører, om det er dagger eller sword/mace. Med sword/mace spec så procca korta ca 6-7%, mens om du er ambush/backstab rogue vil den ikke procce så ofte, siden du får langt færre slag per kill.

Har elementals decken og kjører den noen ganger, men du burde få tak i trinketen fra Diremaul, som gir +2hit og 10FR. Den og blackhands breath er ganske nice.

Skrevet
Spørs hva du kjører, om det er dagger eller sword/mace. Med sword/mace spec så procca korta ca 6-7%, mens om du er ambush/backstab rogue vil den ikke procce så ofte, siden du får langt færre slag per kill.

Har elementals decken og kjører den noen ganger, men du burde få tak i trinketen fra Diremaul, som gir +2hit og 10FR. Den og blackhands breath er ganske nice.

Ville det gått an og bruke to decker på likt? F.eks. elementals decken og warlords decken? Ser at de er unique, men regner med at det betyr at du ikke kan ha to av samme deck...

Den klasse saken du får fra den boka i DM ja... hva utgjør egentlig +2 hit DeeTee?

Skrevet (endret)

Ja, går ann å bruke både elementals og warlock decken. Skaffa meg alle elemental korta, men mangler ace of warlords så har ikke fått testa Heroism kortet ennå, men det skal ha samme procrate, og det går ann å bruke de på likt.

Tror max +hit man kan ha er +8% ( om jeg ikke husker helt feil) og det utgjør jo at du ikke får like mange misses som du bruker få. Synes hit på mange måter er bedre enn crit, da crit regnes før hit. Så du kan bomme på en crit.

Men +hit er utrolig nice.

Crit baseres på ALLE attacks og baserer seg ikke bare på hits. Så om du har 25% crit rate, inkluderer de 25% også misses.

La oss si du har en flat 20% miss chance på char din. Har du da +8% hit items spredd rundt på charactern, vil du da ha 12% miss chance. Og dermed også større sjans til å få en crit, siden crit misser mindre i likhet med alle andre hits.

Litt sent her nå, men tror det ble rett. hehe

Endret av DeeTee
Skrevet (endret)

Hehe, ja det så iallefall bra ut for meg :thumbup:

Fikk Ace of Warlords nå nettopp btw, ble med et DM run i siste liten.. flaks for meg :D De resterende kjøpte jeg for rundt 50g.

Du har vel, etter hva jeg kunne se, +6 hit DeeTee? Har du noen planlagte items for å få de resterende 2 da?

edit: Noen som vet hvor Darkmoon Fairie kommer neste gang på Burning Blade? Er det i Elwyn eller i Durotar?

Endret av superreven
Skrevet (endret)

Nei, jeg vet ikke helt jeg - har ikke noe enormt jag etter +hit items over de 6 jeg har fra nå av. Forskjellene er vel heller minimale i forhold til hva jeg eventuelt hadde tapt av stats for å få mer +hit.

Endret av DeeTee
Skrevet
Hehe, ja det så iallefall bra ut for meg :thumbup:

Fikk Ace of Warlords nå nettopp btw, ble med et DM run i siste liten.. flaks for meg :D De resterende kjøpte jeg for rundt 50g.

Du har vel, etter hva jeg kunne se, +6 hit DeeTee? Har du noen planlagte items for å få de resterende 2 da?

edit: Noen som vet hvor Darkmoon Fairie kommer neste gang på Burning Blade? Er det i Elwyn eller i Durotar?

i hvertfall ikke durotar, i så fall Mulgore :yes:

Skrevet

Er ikke softcappen på +% to hit på 5%? Altså er det meningsløst med +% om man har talentet precision? Jeg har aldri hatt problemer med miss med dette talentet i hvert fall.

Jeg kjører Blackhand's Breadth og Heroism, sammen med dual Crusaders (Har mace spec med 2x maces). Funker meget bra i PvE men i PvP bruker jeg mest Breadth og Insignia pga. fear/poly osv.

Skrevet
Er ikke softcappen på +% to hit på 5%? Altså er det meningsløst med +% om man har talentet precision? Jeg har aldri hatt problemer med miss med dette talentet i hvert fall.

Jeg kjører Blackhand's Breadth og Heroism, sammen med dual Crusaders (Har mace spec med 2x maces). Funker meget bra i PvE men i PvP bruker jeg mest Breadth og Insignia pga. fear/poly osv.

Du som kjører macespec... er det ikke slik at det er diminishing returns på stunsa dine, og at de til slutt blir immune? Påvirker det også CS, KS og gouge?

Det er nesten som jeg kunne tenke meg å spandere en 20-25 g på å respecce til combat en uke eller to, bare for å grinde Tyr's Hand.. og så skifte tilbake til assassination/dagger spec.

Har Stormstrike Hammer og Cruel Hand of Little Timmy liggende og...

Vanligvis bruker jeg Lobo'en og Electrified Dagger.

Skrevet

Du som kjører macespec... er det ikke slik at det er diminishing returns på stunsa dine, og at de til slutt blir immune? Påvirker det også CS, KS og gouge?

Det er nesten som jeg kunne tenke meg å spandere en 20-25 g på å respecce til combat en uke eller to, bare for å grinde Tyr's Hand.. og så skifte tilbake til assassination/dagger spec.

Har Stormstrike Hammer og Cruel Hand of Little Timmy liggende og...

Vanligvis bruker jeg Lobo'en og Electrified Dagger.

Nei, diminishing returns på mace stun er på en egen diminishing-returns-timer, mens CS/KS/gouge er på en annen.

Stunnene er nice de, men neppe noe å satse på i PvP :) Har redda meg ut av noen situasjoner da. Jeg ser på mace stun effekten som en bonus, ikke noe annet, så jeg bryr meg ikke så mye om det kommer opp "immune" beskjed når mace speccen proccer et stykke ut i fighten for 4-5 gang.

Om du skal specce combat må du ikke glemme det essentielle da: prøv å holde SnD gående hele tiden :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Heroism cardet med 2x Lifesteal på daggerne dine gjør deg til en ubergrinder som rogue. 3 items som gir heal on chance on hit, minimerer anntall ganger du må stoppe for å bandagere/ spise. =)

Skrevet (endret)
Heroism cardet med 2x Lifesteal på daggerne dine gjør deg til en ubergrinder som rogue. 3 items som gir heal on chance on hit, minimerer anntall ganger du må stoppe for å bandagere/ spise. =)

5253309[/snapback]

Crusaders funker også greit nok healing-wise, men er mye bedre totalt sett pga. nja... lifesteal suger :)

Endret av Pug
Skrevet

Fikk nettopp tak i Heroism-kortet til roguen min, har i tillegg mace med Crusader (75-125hp heal) og Julie's dagger (innebygget 78hp heal) med lifestealing (30hp heal). Har ikke fått prøvd den ut noe særlig, bare knertet en 6-7 ulver i nærheten.. det resulterte i to Heroism-procs, så det lover jo absolutt godt.

Vet at procrate skal være rundt 5-6% eller så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...