Gå til innhold

Spørsmål angående batteri på Sony cam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva betyr "6 timers STAMINA" (batteri som tilbehør)

 

Hva får man med, og hva slags batteri er dette? Bra?

 

http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...gory=CAM+MiniDV

Har dette kameraet selv, dog ikke "E"-utgaven (den europeiske). Batteriet som følger med er ikke dette 6-timers STAMINA-greiene, men det svakeste batteriet som gir deg 90 minutters filming, om jeg ikke husker helt feil. 6-timersbatteriet er det største du kan få kjøpt, og har produktnavnet FP-90 eller noe sånt, der det medfølgende heter FP-50 (mulig jeg tar litt feil med navnene her, men tallene skal i hvert fall være riktige).

 

Personlig kjøpte jeg FP-90 batteriet i USA og betalte vel rundt 6-700 kroner for det. Tipper det ligger over tusenlappen her hjemme, men det kan du jo finne ut av om det er av interesse. Det er stort og stikker en del ut fra kameraet, så direkte lekkert er det ikke. Men det er utrolig praktisk å bruke på lengre turer der man ikke vil eller kan være avhengig av stikkontakter og god tid for å lade batterier underveis :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for svar. Vet du om dette kameraet kan brukes som webcam?

 

Og filmer det bra i mørket? (har det innebygd lys?)

Aner ærlig talt ikke om kameraet kan brukes som webcam. Har aldri prøvd det :)

 

Jeg synes det filmer rimelig bra i mørket (spørs jo hva man definerer som mørkt), men jeg har jo ikke så mye å sammenligne med. "Eksperter" her inne vil nok si at andre kameraer er langt bedre på filming i mørket (så lenge du vil filme i farger da), og det er helt sikkert riktig, men for meg og mine behov holder det i hvert fall rikelig. Kameraet har ikke innebygget lys, men det har Sony sin nightvisionfunksjon som gjør at du kan filme i stummende mørke, riktignok med en ganske begrenset rekkevidde (1,5 - 2 meter, sånn cirka, vil jeg tro). Opptaket blir da "svart-hvitt", eller rettere sagt "svart-grønt" :D

Lenke til kommentar
Jeg mener feks i et rom der belysningen er så svak at man med "normal modus" ikke vil få et detaljert bilde.

 

Blir bildet naturlig ved filming med nightvision? Har prøvd JVC, og der blir bildet litt slow motion synes jeg.

Hvis det er såpass mørkt at du ikke får noe detaljert bilde i "normal modus" så er altså løsningen å bytte til nightmode, som gir dette grønne bildet jeg nevnte. Sånn sett blir jo ikke bildet naturlig, men det blir i hvert fall ikke noe "slow motion" effekt.

 

Det kommer selvsagt an på hvor detaljert bilde du egentlig krever i mørket, men jeg har i hvert fall filmet i rom uten annen belysning enn en svak taklampe og et par stearinlys, og det funket rimelig bra (ja det ble mørkt, men man kan jo si at det kapret stemningen :D ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...