Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ihvertfall java2exe. Har aldri prøvd det selv da, men det skal fungere (er gratis). Vet at det også finnes kommersielle programmer som ordner dette, men husker ikke navn i farten (søk på google og du vil finne). Tror også disse koster flesk på smør.

 

Du kan jo bruke jar-filer da, for å samle hele programmet i en fil mener jeg. Blir jo som en exe-fil i praksis (men må vel ha JavaVm uansett).

 

Forstår at dette er bakvendt. Synes igrunnen Sun burde ha gitt ut et verktøy som gjorde dette enkelt og greitt. Skjønner at koden skal kunne kjøres på en rekke plattformer osv, men utvikleren burde da kunne bestemme at hvis den bare skal kjøres på EN plattform så skal den det :smile: Å hatt muligheten til å komplilere til en spesiell plattform ville muligens også øket farten (maskinkode istedet for Java sin egen tvist).

 

Sorry, kom visst litt ut av tema :smile:

Lenke til kommentar

Takktakk :wink:

Prøver dette også. Har på følelsen av at løsningen som ble nevnt i en tidligere thread ikke hjelper meg 100%..

 

Og ja, jeg er forsåvidt helt enig. Selv om Java pr def er platform-uavhengig er det ikke sikkert en utvikler lager et program for mer en en platform. Føler meg nesten tvunget til å gå over til C :wink:

Lenke til kommentar

Jeg hadde også Java på skolen (Høgskolestiftelsen på Kjeller) og startet med Java der (bare programmert Basic/Pascal før :wink: )

Nå jobber jeg i en software-bedrift hvor de aller fleste bruker C (ikke c++), så det er vel kanskje på tide å hoppe over.

Utrolig kjekkt å kunne stikke hodet inn på nabo-kontoret om man lurer på noe :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...