Arsenal_RULES Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Hei, jeg lager film i Vegas, så blir desverre kvaliteten ikke slik jeg hadde håpet!? Har tatt avi-divx med topp topp kvalitet, bruker jo en evighet på å bli ferdig ... Men likevel blir kvaliteten ikkje tipp topp, hva, hvordan? Hvilke codec skal jeg bruke? Noen som kan komme med noen tips?
Jooakim Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Hei, hva med : http://www.moviemakers.nu/wmv.asp
W Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Hm, litt rart at du ikke er fornøyd med kvaliteten når du har valgt så høy bitrate, men kan jo være noe som gikk galt for alt jeg vet. Du kan jo prøve å bruke xvid.
Arsenal_RULES Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 (endret) E' lissom ikkje helt like bra kvalitet som noen av de (n******* filmene mine,).... Endret 19. september 2005 av Arsenal_RULES
Arsenal_RULES Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Jeg skal ligge noen filmer filmet med dv kameraet mitt, kom med noen tips da, for hvordan nå best mulig kvalitet, samtidig som den er minst mulig Vet, setter høye krav
Nessi Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Last ned: K-Lite Codec pack Den er kjempe bra!
Theoneask Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Last ned:K-Lite Codec pack Den er kjempe bra! Jepp! Brukte den lenge, veldig veldig bra
Ruben-noxicon Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 (endret) Du kan få k-lite mega codec pack her Endret 24. september 2005 av Ruben-noxicon
Amnio Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Hvis du setter sammen videoen i mange steg og bruker en lossy kodek (som DivX, XviD osv.) ved alle stegene vil kvaliteten forsvinne gradvis ved hvert steg. For å forhindre dette bruk enten ukomprimert kildevideo i alle steg helt til du er ferdig med å redigere, eller bruk en lossless kodek som f. eks. HuffyUV eller lignende for deretter å lagre kun den ferdige filmen med en lossy kodek. Vil muligen anbefale deg å bruke XviD basert på kvalitet og ikke fast bitrate, på den måten vil kvaliteten holdes konstant selv under kjappe bevegelser samt at diskplass spares på rolige scener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå