Gå til innhold

Kjøp av objektiver fra utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøper dere kameraobjektiver fra Norge eller utlandet? Jeg ser at prisene er flere tusen rimeligere i utlandet. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Kommer det mye i toll og slik i tillegg?

Frakt + 25% moms og et mindre fortollingsgebyr er vel det som kommer i tillegg til prisen på selve objektivet. Dersom du ikke kjøper det selv i utlandet og tar det med deg, selvsagt. Personlig vil jeg anbefale å kombinere det med en ferietur :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor du kjøper fra og hvilken risiko du er villig til å ta. Noen 'forhandlere' er villige til å fylle ut tollpapirene for deg slik at du slipper både moms og gebyrer selv om objektivet har en nypris i Norge på fort over 10.000,-

Å fylle ut tollpapir med feil info er straffbart (for avsender), så du får ikke store seriøse firma til å gjøre det. eBay er typisk kjøp/salg. Men som sagt det krever at du tar en liten risiko (forskuddsbet, garanti...)

 

Kjøper du fra seriøse BhPhotovideo.com så vil du også spare tildels mye penger sammenlignet med norske priser, men da må du ut med moms og gebyrer.

Lenke til kommentar

Sjekk også priser/merker. Sigma hos B&H er stort sett ikke noe å hente, men Canon L glass kan utgi svært hyggelige besparelser...

 

(og at de som regel har duppedingser det er leveringstid på i Norge)..

 

Seriøsiteten er såpass bra at jeg har "klaget" et par ganger på B&H når jeg ikke finner noe i esken, og de krediterer rett på kredittkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...