Gå til innhold

ultimate cpu for fremtiden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For den prisen enten en AMD 64 3700+ eller 4000+ begge med San Diego kjerne(Kr2300/3200). Eller hvis du vil ha dobbeltkjerne AMD Athlon 64 X2 3800+/4200+(kr3200/4200). Kommer jo litt ann på hva du skal bruke den til...

Skrevet

Til spilling trenger du ikke dualcore siden de fleste spill ikke drar nytte av dette i stor grad. Sats heller på en raskere singlecore-CPU, dvs. ikke X2.

Skrevet (endret)

Da ville jeg vel ha tatt 4000+. Den ligger vel på 3200 kroner og da har du jo penger igjen til en bra og stille kjøler.

Endret av Manx
Skrevet
Enkeltkjerne er ikke mye fremtidsrettet...

Spill fra i dag blir laget for å støtte flere kjerner!

Dette er helt riktig. Så et alternativ hvis du ønsker max. spilling fra dag én er å kjøpe en Athlon 4000+ og så kan du jo alltids oppgradere til X2 senere :p

Skrevet (endret)

Hvis du uansett skal oppgradere igjen om f.eks. 2 år så går du heller for dualcore da, ettersom spill som skal støtte dualcore sikkert ikke kommer før om noen år. Det tar trossalt tid å utvikle spill, og enda er det ytterst få spill som støtter win64 plattform i motsetning til hva AMD trodde ville skje.

Edit: dualcore != multicore

Endret av chris_as
Skrevet

Vil tippe at rundt Påske begynner det første spillene som støtter multicore kommer. da vil en Ah64 3200+ bære være halve ytelsen av en 4600+ :whistle:

Så bruk pengene i dag, ikke i morgen!

Skrevet
tror jeg ville gått for 3700, men det har med økonomi å gjøre. Og det er vel noe som ikke teller for fremtiden?!

kanskje i morgen, men ikke om et år. da vil du være glad for at du tor dual core!

Skrevet

Jeg ville helt klart ha gått for dual core, de er uansett kraftige nok til å takle dagens spill. I tillegg er de jo "future-proof". :)

Og Half-Life 2 støtter jo multicore, det viser jo hw's test av den P4 EE dual core-dingsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...