Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstremt lav hastighet på adsl (ngt)


Anbefalte innlegg

Fikk mitt surf2000 fra nextgentel for ca en måneds tid siden. Men fra første dag lå hastigheten rundt 1300/250kbits i motsetning til de 2000/300 jeg skal få i følge ngt. Brukte 1 time og 200kr (ring kontant) på å få kontakt med noen på kundeservice, og fikk beskjed om at de skulle se på saken og gi meg en tilbakemelding, noe som ikke har skjedd på tross av at det nå er over 3 uker siden.

 

Så onsdag i forrige uke droppa hastigheten helt ned til i underkant av 50kbit, og surfing ble bortimot umulig. Brukte da kontaktskjema på ngt sine sider for å se om det var mulig å få hjelp på den måten. Men nå, nesten en uke etterpå har jeg enda ikke hørt noe fra dem. Har fortsatt like dårlig speed som før helga, og det eneste linja duger til nå er online-spill.

 

Noen som har forslag til ting jeg kan gjøre for å løse problemet på egenhånd? Restarting og re-konfigurering av modem samt bytting av kabler o.l. har så langt vært resultatløst. Kommer uansett til å ringe ngt på nytt i dag, men slik servicen deres virker for øyeblikket er jeg stygt redd for at det kan ta lang tid før problemet blir løst. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel driver med underskudd. De prøver å spare penger. Derfor må du vente i 1 time på å få svar.

 

For en mnd siden prøvde jeg å hjelpe noen med å bli kunder. Måtte til slutt gi opp hele greiene. Kom ikke gjennom på telefon eller noe. Har heller ikke fått svar på noen eposthenvendelser.

 

Dagens Næringsliv

 

Er ganske mange tråder om dette rundt om på forumet.

 

Jeg har faktisk bredbånd fra onde Telenor nå. Jeg må ærlig og oppriktig si at jeg faktisk ikke har hatt bedre bredbånd enn dette. Og det går skjelden mer enn 1 min før Telenor svarer på telefonen. Merker veldig stor forskjell med at mange kan være innpå samtidig uten at pingen fyker i været osv. Hadde NGT 8/0,8Mbit før. Nå deler vi på en 4/0,4 linje fra Telenor.

Lenke til kommentar
Du bor sikkert for langt unna sentralen... Og grunnen til at du har 50kbit er at regningen ikke er betalt....

For det første bor jeg 1km unna sentralen, med andre ord godt innenfor hva som skal til for å få rett hastighet. Og for det andre har jeg som allerede nevnt betalt alle regninger og fått bekreftelse på at de er betalt. Hvis ngt har satt ned hastigheten bevisst så kommer jeg til å kvitte meg med de som isp fortere enn de klarer å svare på kundeservice.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar

Fikk etter (bare) en halvtimes telefonkø svar hos ngt-kundeservice nå. Fortalte problemet mitt og fikk (som vanlig) beskjed om at jeg ville bli satt over til en tekniker. Men det fikk hun på sentralbordet tydeligvis ikke til, etter 3 forsøk ble jeg bedt om å ringe igjen senere. Ikke bare tar det evigheter å få svar, men når man først kommer gjennom får man ikke snakket med noen. Makan til tragisk service skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Velkommen i klubben.

 

Jeg skulle ha hatt ADSL2 12000/1200 nå men har den herlig hastighet av 700/1050.. Altså mer opplasting enn nedlasting.. Det værste er at de skylder på lengda på kabelen og at den er for dårlig til å tåle no mer..... Jeg hadde da 2400/512 FØR jeg fikk ADSL2.. dessuten merket jeg at linja blei gradvis treigere utover på våparten... Min konklusjon er at e har ekspandert allt for fort og derfo har for mange kunder tilknyttet sentralen jeg er tilkoblet...

 

Biter ikke på den dårlige unnskyldningen om at linja mi plutselig begynner å bli veeldig mye dårligere...

 

Bytter til Catch/Bluecom adsl proff 4400/600 denne uka...

Lenke til kommentar
Torsdag morgen sluttet DSL-lyset på routeren å lyse, fredag ettermiddag kom det tilbake. Da var hastigheten på min 4,5 mbit-linje hele 50 kbit/s, og det er den fremdeles. Bor i Trondheim, hvor bor trådstarter?

Bor i Ulsteinvik, Møre og Romsdal. Har ikke merket noe rart med lysene på routeren, men virker som vi sliter med samme problem. Har kanskje ingen betydning, men spill, irc o.l. kjører stabilt og med helt normal ping, mens "surfe-hastighet" varierer fra 10-60kbit/s.

Lenke til kommentar

Jeg ringte inn feilmelding på at linja var nede fredag morgen, og den kom opp igjen på ettermiddagen, da med lav hastighet. Da jeg tok kontakt med kundeservice i dag, fikk jeg beskjed om at når de får inn feilmelding, setter de hastigheten ned for at det da er større sannsynlighet for å få kontakt med routeren igjen. De satte opp igjen hastigheten med en gang nå.

Lenke til kommentar

Har nå vært inne på routeren og sjekket litt rundt og fant følgende meldinger i loggen:

FIREWALL exact tcp state check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 10.0.0.2 Src port: 2057 Dst ip: 64.202.[fjernet] Dst port: 80

FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 221.232.[fjernet] Dst ip: 80.203.[fjernet] Type: Time Exceeded Code: Time to Live exceeded in Transit

 

Noen som klarer å tyde det der? Ser det står firewall, men brannmur er deaktivert på routeren, og for ordens skyld også i windows.

 

Edit: Lignende meldinger har kommet ca 2 ganger i timen så langt tilbake loggen går.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...