Gå til innhold

Hvilket skjermkort til meda center pc


Toffa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal bruke en pc til media center pc. Denne skal stå tilkoblet til en 42" plasmaskjerm (hdtv).

 

Må bestemme meg for skjermkort, men er ikke sikker på hva man skal legge vekt på. I utgangspunktet skal det ikke spilles på pcen så jeg tenkte at jeg greide meg med det billigste kortet, men så sa noen at de hadde dårlig bildekvalitet?? Kortet jeg såg på var ati x300.

 

Betyr valg av kort noe i det hele tatt for bildekvalitet? Er det forskjell på tv bildet fra nvidia og ati? (tven bruker samme digitalkabel som dataskjermer). Jeg antar at bildet blir best ved å kjøre høyest mulig oppløsning, stemmer det?

 

Er det noen som kan tipse om et bra kort for bruk med media center.

- Det må være pci-express

- Det bør være stillegående eller lydfritt

- Helst billig (makspris 6600gt) hvis det ikke er gode argumenter for å betale mer.

- Flott hvis de selger dem på psdata eller shg siden jeg skal bestille noen andre ting der (spare porto)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

man får kort som er laget til hdtv og slikt, men det spørrs hvor mye penger du vill legge i det..

man har jo RX600 Pro-HDTV abit rx600

 

men kan du fortelle litt om hvordan du skal bygge denne? hvilke deler du skal ha programvare osv, har tenkt på dette selv,

 

men da skal jeg ha denne maskinen også koblet til, slik at jeg kan spille på plasma tv`en. men den andre som media center, opptak av tv og av spilling av film.

denne blir da i et nettverk med den andre pc slik at jeg kan føre over filmer fra den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...