Gå til innhold

problemer med FPS i CS


Jannis-15

Anbefalte innlegg

hei.

 

i cs får jeg 72Fps komstant, jeg har hørt at cs har en slaks "sperr" som man kan endre i console, men kan noen hjelpe meg litt?

 

1:hvordan får jeg frem console?

2:hva skal jeg skrive?

3:noe mer jeg bør vite om cs?

 

_________________

Asus A7V133-c

AMD Athlon XP 1800+ :smile:

768Mb SD-Ram

ASUS GeForce4 Ti4400 128Mb

35Gb hd 7200rpm

SB Pci 64

NEC CDRW 8*4*32

3Dmark 2001se score: 8624, litt lite :???:

 

http://home.no.net/pcdude

 

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-14 14:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i cstrike katalogen, der finner du en fil som heter config.cfg. Her finner du to linjer som heter fps_max og fps_modem. Til høyre for disse står det ett tall. Dette er maks fps begrensningen i CS, endre dette til 99.

Merk dog at du ikke får mer fps enn det skjermen din klarer. Du kan skru av vertical sync på egenskapene på skjermen eller sette opp Hz. Hvor mye skjermen som du har klarer må du undersøke med produsenten.

 

For å ta ned konsoll så må du binde en key til det, og enable det på shortcuten din. Bare legg til " -console" på slutten av linjen (uten "").

(binde key til console gjør du enten i keyboard oppsett i spillet eller i config.cfg. Jeg foretrekker det siste, bare lett etter console linjen og bytt ut tasten som står der. Pass på at tasten ikke brukes til noe annet og merk at console kan stå under to knapper)

 

For å vise antall fps når du spiller så skriver du cl_showfps 1 i konsoll. (bytt ut 1 med 0 for å fjerne igjen).

 

En annen nyttig kommando er net_graph 3 (0 for å skru av) som viser endel nyttig info.

 

Ellers er det seff maaaasse ting som kan være kjekt å vite om CS, det være seg vedrørende det tekniske eller spillmessige. Spill og lær, og les/spør i forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...