Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter på en Jensen ruter?


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp for å åpne porter (port forwarding som det så fint heter) på en Jensen Wireless High Speed Router II. Her er noen screenies av det jeg mener er stedet man skal sette inn de forskjellige tallene. Jeg vet såpass at jeg har en intern og en ekstern IP og at jeg skal åpne porten(e) til den interne IP. Så... hvor setter jeg inn hva? Og er jeg på rett sted i ruteren?

 

Her...?

SpecialApplication.jpg

 

Eller her...?

VirtualServer.jpg

Endret av Frico855
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Public ip : setter du inn din ip-adresse som du finner her

 

Public port og Privat port setter du inn f.eks 1990 om det er den porten du skal forwarde.

 

Protocol : der velger du "BOTH"

 

Private ip : er din ip-adresse som du finner i nettverkskortet ditt. f.eks 192.168.62.50

Når jeg trykker på Public IP Address så kan jeg ikke taste inn noe IP. Det kommer bare opp 0.0.0.0 og en annen IP som ikke er min eksterne.

Lenke til kommentar
QUOTE (Ulven @ 17/09/2005 : 21:10)

Public ip : setter du inn din ip-adresse som du finner her

 

Public port og Privat port setter du inn f.eks 1990 om det er den porten du skal forwarde.

 

Protocol : der velger du "BOTH"

 

Private ip : er din ip-adresse som du finner i nettverkskortet ditt. f.eks 192.168.62.50 

 

 

Når jeg trykker på Public IP Address så kan jeg ikke taste inn noe IP. Det kommer bare opp 0.0.0.0 og en annen IP som ikke er min eksterne.

 

 

Da er den andre ip-en, ip-en til den andre rutern. Bruk den ip-en dr.

Lenke til kommentar
QUOTE (Ulven @ 17/09/2005 : 21:10)

Public ip : setter du inn din ip-adresse som du finner her

 

Public port og Privat port setter du inn f.eks 1990 om det er den porten du skal forwarde.

 

Protocol : der velger du "BOTH"

 

Private ip : er din ip-adresse som du finner i nettverkskortet ditt. f.eks 192.168.62.50 

 

 

Når jeg trykker på Public IP Address så kan jeg ikke taste inn noe IP. Det kommer bare opp 0.0.0.0 og en annen IP som ikke er min eksterne.

 

 

Da er den andre ip-en, ip-en til den andre rutern. Bruk den ip-en dr.

Gjorde dette. Men det fungere fortsatt ikke...

 

Saken er at jeg prøver å sette opp en Doom 3 OpenCoop server. Finner min egen server når jeg leter med All Seeing Eye, men det gjør ikke kompisen min.

 

Er det noe som mangler inne på ruteren min?

 

PS: Må man sette opp en statisk IP for at det skal fungere??

Endret av Frico855
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...