knusite Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 (endret) Hei. Fikk mitt nye system fra komplett i dag. Det endte med et MSI K8N Diamond hovedkort og en Athlon 64 X2 4400+ prosessor. I forkant av kjøpet kontaktet jeg komplett for å spørre om de kunne bekrefte at dette hovedkortet støttet X2-prosessoren, og det gjorde de. Desverre var dette en løgn. Hovedkortet jeg fikk tilsendt hadde versjon 1.0 av BIOS, og denne støtter ikke X2-prosessorer. Så spørsmålet blir: Hva gjør jeg nå for å få oppdatert BIOS slik at prosessoren blir gjenkjent under POST? Får jeg flashet BIOS uten å ha en fungerende prosessor? Eller er eneste utvei å sende hele driten i retur til Komplett? Øyvind * Edit: sorry, så at denne er groteskt feilpostet, kan noen moderatorer hjelpe meg? Endret 16. september 2005 av knud
TheRekster Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Tviler sterkt på at det går, lån en cpu av en kompis..
knusite Skrevet 17. september 2005 Forfatter Skrevet 17. september 2005 Funket bra å flashe BIOS uten direkte støtte fra CPU. Ser ut som BIOS ikke kjente igjen prosessoren, men klarte allikevel å snakke med den nok til at jeg fikk flashet.
Jankee Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Flyttes fra pcen fungerer ikke til hovedkort
Spragleknas Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Spør her; http://forum.msi.com.tw/index.php?board=28.0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå