Gå til innhold

Hvilket vifte oppsett er best?


DJMartin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3x 120mm hørees ut som overkill delux.:) Men, om du overklokker så kanskje..

 

Personlig har eg 1x92 mm sammen med 80mm i psu.. holder rikelig på 3ghz prescott prosessor, og denne blir varm!

Det er ikke overkill, alt er relativt ;)

Det som kanskje blir overkill er han i klassen min som har bestilt 9 stk. Delta-vifter ;)

Lenke til kommentar
Jeg tørr ikke å tenke på hvor mye støy det kommer til å bli :ohmy:

Ligger ikke EN slik en på over 50 DB?

Skall han ha viftestyring på dem?

De ligger på 58 desibel hele gjengen. Han sier at han skal ha viftestyring, problemet blir jo at han bare ska ha en rheobus. Da er det jo bare 4/9 vifter som blir dempet ned, og da blir det ikke så mye mindre lyd.

han bryr seg ikke, for pc`en står i et skap hele tiden, utenom det jeg gleder/gruer meg til: TCP (lokal-LAN)

Lenke til kommentar

Han vil bare ha god kjøling, that`s it. Skal jo seff ha med headsett til LAN, må jo ha det (spille CS uten lyd blir ikke så vellykket ;) )

Trengs: Nei.

Eksperiment: Nei.

God kjøling: Ja.

Mer trenger jeg vel ikke å si, utenom at han ikke kommer til å høre viftene når maskinen står i skapet uansett ;)

Lenke til kommentar
Han vil bare ha god kjøling, that`s it. Skal jo seff ha med headsett til LAN, må jo ha det (spille CS uten lyd blir ikke så vellykket ;) )

Trengs: Nei.

Eksperiment: Nei.

God kjøling: Ja.

Mer trenger jeg vel ikke å si, utenom at han ikke kommer til å høre viftene når maskinen står i skapet uansett ;)

Nå jeg tror nokk ikke han får problemer med å høre maskinen. Eller er det skapet veldig lydtett?

 

Men jeg må nå ærlig inrømme att jeg synes denne kjølingen hans er en smule åverdrevet ;)

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Lassecom1: jeg er ikke sikker på hvor mye lyd skapet slipper ut, men det skal vist stå et stykke på skjermen, og så vist jeg vet har han enten anlegg og/eller headsett og spiller WoW konstant ;)

 

kt600: Nei, du har jo ikke det, ei heller jeg :p

Unødvendig er det jo kanskje, er ikke sikker på hvilket "monster" som skjuler seg inni kabinettet, men jeg tror ikke det er så kraftigt.

Vannkjøling tror jeg ikke han tørr/gidder, rett og slett fordi jeg er omtrent den eneste i "datagjengen" her som har hørt om det, og jeg ble kalt idiot første gangen jeg snakket om å kjøle pc`en med vann ;)

Lenke til kommentar
Jeg er nesten helt sikker på att han før eller siden kommer till å skjønne hvor mye En Deltavifte bråker, da tror jeg ikke han kommer til å kjøle PC,en med en så kraftig orkan lenger. Men han velger jo selvfølgelig selv hvordan han vil gjøre det

Korrekt på 2 av 3 punkter, han har sett (og hørt) videoen av Delta-viften som får matten til å flagre, og har har lest om vifter som har fløyet sin vei.

Men at han blir lei av det etterhvert kan godt stemme ;) (med mindre skapet er så lydtett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...