Zagato Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Ser at eg gjorde en feil sist og fekk med ting som ikkje skulle med, for mitt innlegg var og beregna på bondemaster.
Shotherra Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Da er det bare og få den til å gå på alle sylindrene da.Gi den gjerne litt mer fortenning 8-12 grader. Når jeg skal stille inn fortenninga skal jeg skru sånn at reim-helehjulet går rundt eller skal jeg bare skru på fordeleren uten at noe annet skal røre på seg, gidder du/andre forklare dette? og hvordan vet jeg hvor langt jeg skal stille den skal jeg bare bruke en gradeskive? Edit: det som var galt med bilen var at jeg ikke hadde stilt inn(snurret på) reimhjulene til både kamme og fordeleren. Og når jeg prøvde å starte den hjemme(før løpet) hørte jeg to store smell i motoren(på forskjellige startforøk) kan det være at jeg har ødelagt noen ventiler? 5045515[/snapback] Startet du bilen mens register reima var av? Da er du lite smart! ALdrig start en motor når reima er av. Kan hende at du har hatt 2 ventiler.... Eller du mener at du ikke hadde satt kamhjulet og fordeleren i riktig posisjon når du monterte reima...?? Er ikke no lurt det heller!
BondeMaster Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Skrevet 23. oktober 2005 Startet du bilen mens register reima var av? Da er du lite smart! ALdrig start en motor når reima er av. Kan hende at du har hatt 2 ventiler.... Eller du mener at du ikke hadde satt kamhjulet og fordeleren i riktig posisjon når du monterte reima...?? Er ikke no lurt det heller! Reima var på men de reim-hjulene var ikke i riktig posisjon
Zagato Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Hvilken topp blei det til slutt? Og godt du klarte å få tak i en rotor i aller siste liden før løpet. Får håpe at du får bilen i god stand til neste sesong, og husk at for å komme i mål først, må du først komme i mål. Så sikte på en motor som er i god stand før neste sesong. Men du kjørte godt i helga.
ilstang Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Da er det bare og få den til å gå på alle sylindrene da.Gi den gjerne litt mer fortenning 8-12 grader. Når jeg skal stille inn fortenninga skal jeg skru sånn at reim-helehjulet går rundt eller skal jeg bare skru på fordeleren uten at noe annet skal røre på seg, gidder du/andre forklare dette? og hvordan vet jeg hvor langt jeg skal stille den skal jeg bare bruke en gradeskive? Edit: det som var galt med bilen var at jeg ikke hadde stilt inn(snurret på) reimhjulene til både kamme og fordeleren. Og når jeg prøvde å starte den hjemme(før løpet) hørte jeg to store smell i motoren(på forskjellige startforøk) kan det være at jeg har ødelagt noen ventiler? 5045515[/snapback] Tenningen stiller du helst på varm motor med en tenningslampe. Tenningslampa kobles til batteri og en giver til sylinder nr 1. Når du skal justere fortenningen gjøres dette med motoren i gang ,fordeleren løsnet så du akkurat klarer og vri den fram og tilbake. Nede på reimhjulet er det merket enten tall eller streker som anngir antall grader fortenning, disse merkene skal da komme overens med et merke på blokka. Når du lyser med tenningslampa ned på disse merkene med motoren i gang vil du kunne lese av tenninga ,for å justere er det da bare å vri fordeleren forsiktig til merkene kommer der de skal være Når det gjelder bytte av registerreim så er det et must at du monterer reim med veivaksling og kamaksel på rett plass i forhold til hverandre eller så vil det gå galt. Om du ikke gjorde dette da du monterte reima er det meget sansynelig at du har tatt knekken på noen ventiler. Send meg din e-post adr i en PM så skal jeg maile deg litt info
BondeMaster Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Skrevet 24. oktober 2005 Tenningen stiller du helst på varm motor med en tenningslampe. Tenningslampa kobles til batteri og en giver til sylinder nr 1. Når du skal justere fortenningen gjøres dette med motoren i gang ,fordeleren løsnet så du akkurat klarer og vri den fram og tilbake. Nede på reimhjulet er det merket enten tall eller streker som anngir antall grader fortenning, disse merkene skal da komme overens med et merke på blokka. Når du lyser med tenningslampa ned på disse merkene med motoren i gang vil du kunne lese av tenninga ,for å justere er det da bare å vri fordeleren forsiktig til merkene kommer der de skal være wink.gif Når det gjelder bytte av registerreim så er det et must at du monterer reim med veivaksling og kamaksel på rett plass i forhold til hverandre eller så vil det gå galt. Om du ikke gjorde dette da du monterte reima er det meget sansynelig at du har tatt knekken på noen ventiler. Send meg din e-post adr i en PM så skal jeg maile deg litt info thumbup.gif Takker for info på forhånd PM er sendt Hvilken topp blei det til slutt? Og godt du klarte å få tak i en rotor i aller siste liden før løpet.Får håpe at du får bilen i god stand til neste sesong, og husk at for å komme i mål først, må du først komme i mål. Så sikte på en motor som er i god stand før neste sesong. Men du kjørte godt i helga. Fikk ikke tak i en 1,6L topp så det ble den (uhøvla(fikk ikke tid))) 2,0L toppen. Skal nå bruke vinteren til å få bilen i tipp topp stand til neste sesong. Takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå