Gå til innhold

Framtidens spillkonsoll - en revolusjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leste akkurat om Nintendos nye revolusjon, som naturlig nok har fått navnet Revolution.

Endelig tenker noen nytt :yes:

Spillindustrien begynner å kjede meg, og jeg leser i andre tråder at folk spør seg hvorfor de ikke lenger er interesert i spill. Jeg tror det rett og slett har stått for stille, om vi ikke ser vekk fra grafikkorgiene, som også blir kjedelig i lengden (jada, dere er så flinke liksom, men hva med spillopplevelsen). Det var derfor med stor glede jeg leste om Nintendo Revolution. Her er fra VG.

Tar meg friheten til å lime inn et lite utdrag fra VG som jeg har linket til over:

Under en pressekonferanse på Tokyo Game Show fredag morgen, viste han for aller første gang frem håndkontrolleren til Nintendos kommende spillkonsoll, Revolution.

Den ser ut som en trådløs fjernkontroll og måler både avstand til skjermen, vinkelen den er i, hvor man peker den og bevegelsene man gjør med den. I tillegg kan man koble til utvidelser, som blant annet kan sørge for en todelt håndkontroller for mer avanserte spill.

Under en videopresentasjon på pressekonferansen, ble håndkontrolleren blant annet brukt som lommelykt, som fiskestang, som ping-pong-racket, som sverd, som fluesmekk og som pistol.

Ser vi her starten på noe nytt? Jeg gleder meg allerede :thumbup:

edit: Sorry, ser at denne tråden ikke var så revolusjonerende. Det er en tråd om den under forumet for konsoll.

Endret av AK47
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tja, bare en annen variant av eyetoy etter mitt syn. Kommer ikke til å hete Revolution forresten, det er bare kallenavnet foreløpig.

Der tar du feil. Det er ikke en variant av EyeToy. Eyetoy kan kunne fange opp store bevegelser fra omgivelsene og har et meget begrenset bruk.

Med konsollen sin kontroll kan du gjøre uendelig mye rart. Jeg stenger forresten også tråden da det var en post om denne allerede. Dog oppmuntrer jeg trådstarter til å starteet emne om kjedsomhet og stillestående marked da dette var ganske interessant.

Snorre :)

*Tråd stenges*

Endret av Orresnei
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...