Gå til innhold

Kundeservice Telenor vs Mobyson


Anbefalte innlegg

Har de siste 7-8 dagene prøvd å komme i kontakt med kundeservice hos Telenor. Ville gjerne gjøre dette i skriftlig form så jeg sendte en mail. Har hittil fått tre svar som ikke har noe med det jeg spør om å gjøre. Jeg ber om å få vite hva jeg må betale for å komme ut av bindingstiden og hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette. Har som sagt fått tre svar men ingen som besvarer spørsmålet.

 

Har gått 3 dager mellom hvert svar.

 

Har samtidig hatt gående dialog med Mobyson om nytt sim kort. De svarer på mail innen et par timer.

 

Utrolig når Telenor forsvarer høye priser med god kundeservice.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt disse "opplevelsene":

Mobyson svarte meg neste dag.

Telenor brukte 2 døgn, enda de har døgnåpen kundeservice. Og mailen jeg sendte til Telenor, er av all sannsynlighet autogenerert. (Det hadde med bytte av Juridisk eier å gjøre).

 

Eneste fine med Telenor er at de har en døgnåpen kundeservice som nærmest ikke fungerer... (Man må stå i 30 minutter for å få svar... huff...)

 

Nei, holder meg til Mobyson, ja.

Lenke til kommentar

Nå må man også tenke på andre variabler som gjør at telenor har lengre responstid enn Mobyson enn bare det at Telenor har døgnåpent. Telenor har nok mangedoblet antall henvendelser pr dag enn det Mobyson har. Mens Mobyson har KUN e-post slik at alle ressurser er fokusert på dette, så har Telenor flere kanaler man kan henvende seg til. Det må være vanskelig å forutse trafikken på disse med tanke på antall saker som kommer inn via mail i forhold til telefon, ant. fakturaspørsmål i forbindelse med purringer og sperringer osv. Dessuten har Mobyson kun forhåndsbetalte abonnement og slipper saker som purringer, sperringer, inkassosaker, fakturaspørsmål osv.

 

Er ikke det at jeg forsvarer dårlige svar fra Telenor eller svartiden, men å si at Telenor burde ha kortere responstid fordi de har døgnåpent blir vel litt trangsynt.

Lenke til kommentar

Har de siste 7-8 dagene prøvd å komme i kontakt med kundeservice hos Telenor. Ville gjerne gjøre dette i skriftlig form så jeg sendte en mail. Har hittil fått tre svar som ikke har noe med det jeg spør om å gjøre. Jeg ber om å få vite hva jeg må betale for å komme ut av bindingstiden og hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette. Har som sagt fått tre svar men ingen som besvarer spørsmålet.

 

 

Kontakt en telenor forhandler da vell.. Fins mange av disse.

De kan fjerne bindingstiden og kontakte Telenor for deg også. Og da får du svar på stedet.

Lenke til kommentar

Men jeg ikke enig med deg likevel. Selv om Telenor har døgnåpen kundesørvis, og 3 ganger så mange kunder, så må de kunne se på statistikk når det er mest trafikk mot kundesørvis i døgnet, og bemanne deretter. Nå har selskapet vært med i dette "gamet" en stund, men det ser ikke ut som om de har lært. De liker vel ikke å betale natttillegg, helgetillegg + + i disse magre tider. :no:

Lenke til kommentar
Nå må man også tenke på andre variabler som gjør at telenor har lengre responstid enn Mobyson enn bare det at Telenor har døgnåpent. Telenor har nok mangedoblet antall henvendelser pr dag enn det Mobyson har. Mens Mobyson har KUN e-post slik at alle ressurser er fokusert på dette, så har Telenor flere kanaler man kan henvende seg til. Det må være vanskelig å forutse trafikken på disse med tanke på antall saker som kommer inn via mail i forhold til telefon, ant. fakturaspørsmål i forbindelse med purringer og sperringer osv. Dessuten har Mobyson kun forhåndsbetalte abonnement og slipper saker som purringer, sperringer, inkassosaker, fakturaspørsmål osv.

 

Er ikke det at jeg forsvarer dårlige svar fra Telenor eller svartiden, men å si at Telenor burde ha kortere responstid fordi de har døgnåpent blir vel litt trangsynt.

Isåfall sier jeg delvis som pologutt:

De burde hatt flere ansatte i den tida flest ringer inn til Kundeservice, og begynt å fokusert litt mere på mail, de tenker kanskje IKKE at det er veldig mange som sender inn på mail, pga. de ikke gidder å stå en halvtime i kø? Vet ikke helt om de allerede har satset som jeg nettopp sa, men man kan jo ikke akkurat si at det virker sånn...

 

Større selskap må ha større support!

 

Dessuten burde Telenor ha en litt bedre FAQ, så slapp de så mange tullespørsmål...

 

(Sistnevnte setning er jeg ikke helt sikker på, så sorry at jeg virka litt skråsikker... Men har ikke oppdaget noen FAQ's ennå :dontgetit: )

Lenke til kommentar
' date='17/09/2005 : 17:26'] IKEA har faktisk en GENIAL kundeserviceordning.

"Du er NR. X i køen. Dersom du vil at vi skal ringe deg opp igjen, tast 1."

SAS har akkurat samma.

 

Det jeg lurer på er hvorfor du ikke bare kunne ringt så hadde du fått svaret med en gang. Er ikke det mye mer effektivt enn å sende en mail? Du kan vel ikke forvente at Telenor svarer på mail med samme hastighet som Mobyson? Mobyson har jo en god del færre kunder enn Telenor og har heller ikke telefonsupport. Det blir vel litt feil å rakke ned på Telenor's svartid på mail når de har døgnåpen kundeservice du bare kan ringe til?

 

@mp93:

 

FAQ: http://telenormobil.no/kundeservice.do

Lenke til kommentar

Telenor har vel en FAQ under kundesørvis mobil på venstresiden, og deretter spørsmål og svar. Finner en del nyttig der!

 

Men jeg mener fortsatt at selv om TnM har flere kunder, så må de også klare å bemanne disse kundene. Nytter ikke å si at når de har så mange kunder, så kan man ikke forvente raske svar! Hva slags kundesørvis er det? Er det ikke nettopp pga kundesørvis man skal velge TnM da? Er jo det de sier selv ialle fall.

Lenke til kommentar
Telenor har vel en FAQ under kundesørvis mobil på venstresiden, og deretter spørsmål og svar. Finner en del nyttig der!

 

Men jeg mener fortsatt at selv om TnM har flere kunder, så må de også klare å bemanne disse kundene. Nytter ikke å si at når de har så mange kunder, så kan man ikke forvente raske svar! Hva slags kundesørvis er det? Er det ikke nettopp pga kundesørvis man skal velge TnM da? Er jo det de sier selv ialle fall.

Det er akkurat det jeg vil frem til!

Lenke til kommentar

Jeg har også erfaringer med både servicen til Telenor og Mobyson.

 

 

Telenor har jeg kontaktet noen ganger angående at de gav meg feil opplåsningskode slik at mobilen min ble sperret til telenor (Jeg prøvde koden flere ganger fordi jeg ikke hadde fått opplysninger om at jeg bare hadde fem forsøk).

Etter noen mailer om type tlf og imei, fikk jeg etter en uke den riktige koden (det bakerste sifferet var feil). Men hva skulle nå jeg med den riktige koden når jeg hadde brukt opp mine forsøk? :hrm:

Jeg sendte en mail for å forklare dette, men den mailen fikk jeg aldri svar på...

 

Mobyson har jeg kontaktet en gang. Jeg sendte mailen sent på kvelden og fikk svar kl 11:00 dagen etterpå. :)

 

Så Mobyson gjør sakene riktig, og er bedre enn Telenor i både svartid og å forstå spørsmålene.

Jeg føler at Telenor har tatt en mobil fra meg, selv om det bare er en Nokia 3330.

Lenke til kommentar

Flanger:

12 måneder etter du har kjøpt en tjenesteleverandørlåst telefon, kan du få utlevert tjenesteleverandørlåskoden uten kostnad. Det eneste du må gjøre er å taste inn koden når du slår på telefonen. Antall forsøk til rådighet kan variere fra apparat til apparat. Dersom du taster feil for mange ganger vil telefonen bli blokkert og du må da levere den inn på et serviceverksted for å få "flashet" opp telefonen.

 

Utdrag fra http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm

Lenke til kommentar
om du lurer på hvor lenge du har igjen binding på telenor så bare sjekker du www.telenormobil.no står svart på hvit akkurat hvor mange dager du har igjen der..

Det jeg egentlig ville ha svar på var om de var villig til å sponse opplåsing av telefon i bytte mot at jeg betale for å bryte bindingstiden. Dette siden jeg mener meg lurt ved kontraktsinngåelse.

 

Var umulig å få svar men så leste jeg på amobil at låsekoden var gratis ved binding. Ringte derfor og fikk låsekode. Har nå bestilt Netcom smart talk og betaler meg ut av kontrakten.

 

Tror selv jeg har gjort en ok handel da jeg fikk 6630 for 699. Lagt til 1200 kr i gebyr blir det jo en ok pris selv om jeg har hatt abb. I 3 måneder.

Lenke til kommentar

Ble akkurat oppringt av verdens sleipeste Telenorselger som sikkert hadde fått nyss om at jeg hadde portert mitt abonment.

 

Klaget over ringeprisene fra Telenor til NetCom og prisøkningen på GPRS. Han kunne si at det kom nye gprs priser hos Telenor i november men ingenting om hva disse var.

 

Ellers mente han at Privat + var like billig som NetCom og at "ingen hadde netcom" så at det var dyrt å ringe dit var null problem. hehe

 

Ellers presterte han å si at hvis jeg hadde 3g telefon ville ikke denne funke i netcom sitt nett.

 

Om jeg var det minste i tvil om bytte fra Telenor til NetCom er i alle fall den tvilen vekke nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...