Jump to content
Sign in to follow this  
raakken

bruk av rox

Recommended Posts

Hei

prøver meg nå på fluxbox med rox. Problemet er at på sidene deres vises det hvordan det ser ut første gangen man starter rox, slik ser det IKKE ut hos meg...

Men det er jo mulig jeg har gjort det feil.. Starter xterm i fluxbox og skriver rox... da kommer det opp et filbehandlingsvindu, hvor innholdet av /home vises, ikke noe mer.. sånn som ikoner, apps, exit osv..

hva gjør jeg galt?

takk

Hva er det du vil da?

BTW:

Legg til denne linjen i ~/.fluxbox/keys:

Mod1 R :ExecCommand fbrun

Nå starter du programmer med Alt+R. Så slipper du å starte en terminal for hvert program du starter.

skal gjøre det, nei... på siden deres så var det et bilde av "slik ser det ut når du starter rox for første gangen". Og det så ut som gnome/kde, med home, floppy cd-rom osv, foldere nederst i venstre hjørne, egen home mappe på desktopen, exit og reboot nederst til venstre og en fin oppgavelinje.. men fikk altså bare opp innholdet i home(noe ala' my computer i gnome kanskje?)

ok.. tar litt tid, og dette må jeg skrive hver gang jeg vil bruke fluxbox evt. rox? ser ikke heøt forskjellen må jeg innrømme.. trenger rox fluxbox for å kjøre?

får ikke kjørt noe program med alr+r.... pastea bar einn det du skrev...

Jeg har brukt fluxbox + rox en stund men har ikke tenkt på den funksjonen olear :) takk for den. Jeg skal ta det i funskjon når jeg orker å sette inn skjermkortet i servern ;)