Gå til innhold

Tripod til EOS 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har greie på hva som er bra av merker og modeller så vil jeg anbefale deg at du kjøper det største og stødigste sett i forhold til hva du orker å bære med deg og hvor mye penger du vil bruke. Du angrer fort på at du kjøpte et billig og skranglete stativ hvis du har tenkt å bruke det mer enn en gang i skuddåret.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte et brukt stativ her tidligere som forsåvidt var greit, men skjønte etter en stund at det var komplett umulig å få presise innstillinger.

 

Rincewind nevner stabilitet, men dreier seg neppe så mye om at det skal stå støtt (det tror jeg de fleste gjør, med mindre det er et lekestativ) men at kameraet ikke vipper når du setter på den feteste linsa di. Det er på de justeringene der du merker om du har et bra eller dårlig stativ.

 

Selv skulle jeg gjerne hatt anledning til å "sveive" kameraet rundt som på en kanon, med gradskontroll og greier

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg var selv på jakt etter en tripod for noen måneder sider.

 

Jeg ente med en Manfrotto 190ProB, som er solid og bra tripod. Den har en masse instillinger både til "vanlig" og "macro"-fotografering. Dette stativet kostet rundt 1000kr (mener jeg å huske).

 

Som stativhode falt valget på Manfrotto 486RC2, som er et kulehodet. Dersom du ønsker et stativhode for presisjonsfotografering (f.eks. macro) kan du eventuelt velge en treveisstativhode.

 

Med kombinasjonen 190ProB og 486RC2 er jeg kjempefornøyd med!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et Hama Traveller stativ, og jeg opplever akkurat de problemer som er nevnt vedr. at kameraet "vipper" når jeg setter på mitt Canon 70-200 f/4.0 L objektiv (til dels også med andre tunge objektiver).

 

Er veldig interessert i et stativ som er relativt lett og ikke koster skjorta, men som gir meg stabilitet og mobilitet.

 

Takknemlig for tips!

 

Mvh

Fready

Lenke til kommentar
Rincewind nevner stabilitet, men dreier seg neppe så mye om at det skal stå støtt (det tror jeg de fleste gjør, med mindre det er et lekestativ) men at kameraet ikke vipper når du setter på den feteste linsa di. Det er på de justeringene der du merker om du har et bra eller dårlig stativ.

5043257[/snapback]

 

Jeg tenkte ikke på at stativet skulle velte, jeg mente stabilitet som i unngå rystelser o.l. Ikke mye vind eller annet som skal til før du får rystelser i et stativ, særlig på lange lukkertider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...