Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys wrt54GS hvilken antennekabel


Anbefalte innlegg

Hvilken antennekabel kan jeg bruke på min Linksys wrt54gs? Jeg skal kople min linksys til en utendørsantenne med N-kontakt, evt rp-sma kontakt. (det fulgte med en overgangskabel) Finner ikke noen som passer! Og hvis jeg kjøper en overgang så blir vel signalet svekket... Er det mulig å lage en slik kabel selv? f.eks. kjøpe delene på elfa? I så fall hvilke deler trenger jeg? Tror linksys'en har en rp-tnc han kontakt:

connectors-rp-tnc-male.jpg

 

og da trenger jeg vel en med en rp-tnc hun-kontakt:

connectors-rp-tnc-female.jpg

 

Kan jeg bruke vanlig coax kabel, eller må jeg kjøpe annen type?

 

Har søkt og lett, men ikke funnet....

 

Takk for svar :)

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror linksys'en har en rp-tnc han kontakt:

connectors-rp-tnc-male.jpg

...som heter RP-TNC hunn :-)

 

og da trenger jeg vel en med en rp-tnc hun-kontakt:

connectors-rp-tnc-female.jpg

...som heter RP-TNC hann :-)

 

Kan jeg bruke vanlig coax kabel, eller må jeg kjøpe annen type?

Hvis du med "vanlig" coax mener low-grade produkter som RG-58 vil jeg sterkt fraråde det. Tapet i en slik ved 2.4 GHz er enormt sammenlignet med skikkelig kabel som LMR-195 eller enda mye bedre: LMR-400.

 

Hvis du har tang og litt peiling kan du lage kabelen selv. Hvis ikke er det mye bedre å kjøpe ferdig.

En slik er nøyaktig det du trenger.

Lenke til kommentar

Det som bestemmer kjønnet på pluggene er ikke hvorvidt det er pinne eller hylse i senter, men om det er utvendige eller innvendige gjenger på konnektorene.

Altså: En RP-TNC Male er akkurat lik en TNC Male (hvis det finnes!) (med innvendige gjenger), med unntak av at den har hylse i senter istedet for pinne.

Tilsvarende for SMA.

 

Jeg har kjøpt LMR-400 fra www.fab-corp.com i Florida. Her på berget vet jeg at ihvertfall Data Equipment har tilsvarende men de selger bare til forhandlere.

Hvis du ikke skal kjøre lange coax-strekk trenger du ikke så bra kabel, da holder det med 195- eller 240-serie. Vil anbefale deg å kjøpe en ferdig, feks en slik jeg linka til.

Lenke til kommentar

Tror ikke du bør satse på å kjøre med en 8meter lang antenne kabel! Du kommer til å tape nesten all signalstyrke på dette.

 

Jeg driver selv et ganske så stort trådløst nettverk her jeg bor så jeg vet hva jeg snakker om :)

 

Det du kan gjøre er at du kjøper deg en plastboks og setter boksen ute på veggen sammen med antennen. For å så kjøre strøm via TP kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...