Gå til innhold

Z800i v.s. D600 - best design og mest for pengene?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

I morgen er det kun 1 måned til bursdagen min og jeg vil bestemme meg for presang tidlig ettersom jeg reiser til militæret om 1 uke og ikke gidder å ta det på telefon. Jeg trenger ny mobil og bursdag er en fin anledning til å slippe utgiften. Det står egentlig mellom to mobiler. Smertegrensen er 4000,- så hvis dere har andre tips, bring 'em on.

 

Kriterier:

  • Bra design
  • Minnekort
  • Kamera (helst av bra standard)
  • Bluetooth
  • Relativt god batteritid

Størrelse og vekt er ikke viktig.

 

Jeg har funnet to mobiler jeg liker veldig godt. Eller egentlig tre: SE Z800i, Samsung D-600 og Samsung E730. Er det noen som har erfaringer med Z800i?

 

GPD_15804high_27_0_4001_2-300x200.jpg

 

Samsung-D600-300x200.jpg

 

Samsung-E730-300x200.jpg

 

Mobilene jeg har utelukket er Sony Ericsson K750i og Sony Ericsson W800i. Regner med at noen ville nevne dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på hvorfor du vurderer Z800i? Den eneste grunnen til at den burde tast med i vurderingen er at den har 3G. Og selv om det er pga 3G du har tatt den med, så vill K600i vært et bedre valg.

 

Og hvorfor utelukker du K750i/W800i? Du får jo ikke mer for pengene enn det! Dessuten scorer de bra i alle kriteriene dine.

 

Av de du har listet opp er jo D600 den klart beste (-3G), men den har vel ikke kommet enda?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lurer litt på hvorfor du vurderer Z800i? Den eneste grunnen til at den burde tast med i vurderingen er at den har 3G. Og selv om det er pga 3G du har tatt den med, så vill K600i vært et bedre valg.

Design, minnekort, to skjermer, kamskjell, 3G. Av de tre er det den som ser desidert penest ut.

 

Samsung D600

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvorfor du vurderer Z800i? Den eneste grunnen til at den burde tast med i vurderingen er at den har 3G. Og selv om det er pga 3G du har tatt den med, så vill K600i vært et bedre valg.

Design, minnekort, to skjermer, kamskjell, 3G. Av de tre er det den som ser desidert penest ut.

Du mener at av de tre mobilene ser Z800i best ut? Har du opplevd den i virkeligheten.

 

Den har muligens fine linjer osv. osv., men størrelse og vekt gjør den mye dårligere på den fronten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du mener at av de tre mobilene ser Z800i best ut? Har du opplevd den i virkeligheten.

Ja, jeg har opplevd den i virkeligheten. Det eneste negative er at den er litt for stor, men utenom det er det min desiderte drømmemobil, utseendemessig (av det som er på markedet nå).

Lenke til kommentar
Design, minnekort, to skjermer, kamskjell, 3G. Av de tre er det den som ser desidert penest ut.

 

Samsung D600

D600 kommer ikke før om minst en måned ser det ut til.

 

Er enig med deg i at V800 er stilligere enn Z800i, egentlig er alle tre V800 fargene det, men telefonen er jo utrolig unødvendig stor, tung og upraktisk. Den har også to dårlige skjermer. Hovedskjemen er dårlig og ser helt gul-brun ut sammenlignet med vanlige skjermer i prisklassen over 2000.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg mistet mobilen min på byen i går og trenger ny innen neste uke. Kommer til å ta meg en tur i diverse butikker å teste ut mobiler. Det viktigste for meg har jeg funnet ut er batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...