Jump to content
Sign in to follow this  
Frankium

Nybegynner finner ikke Mandrake-ISO

Recommended Posts

Hei, har planer om å teste ut Linux, men sliter litt med å finne ISO på nett.

Har lest sticky-tråden "den store FAQ", og funnet ut at Mandrake er den distr. som passer meg best (mest fordi jeg liker bildene av GUI'en :p ), og prøvd å klikke meg derfra, men uten å finne noen download site. Etter litt googling har jeg funnet masse flott reklame, men lite download av det jeg vil ha...

Noen som har en link å hjelpe med?

Ellers har jeg planer om å kjøre Linux på en liten (5gig) partisjon på laptoppen min, noen spesielle grunner for eller mot dette? Evt en annen distr. som er bedre egnet da? Bruk kommer nok til å bli mest i retning av programmering av Perl og noe java, bare for å bli kjent med programmering i Linux og. Fint om jeg på ett eller annet vis klarer å få trådløst nett til å funke i Linux og, men det er bare bonus, ingen absolutte krav...

C

Takk takk til alle sammen, mandrake er på tur ned nå. Kan bli interessant å prøve å installere det hele...

Men, en ting jeg er usikker på; hvordan gjør jeg det med booting av PC'en etterpå? Kommer det opp en meny hvor jeg kan velge OS, eller må jeg gjøre noe ekstra for å få dette til?

En annen ting; hvorfor byttet mandrake navn? Kulere å hete mandrake enn "mandriva", høres så mye mer femi og barnevennlig ut :p

Mandrake fusjonerte med Connectiva = Mandriva

Har ikke peil på Mandriva, men sansynligvis er installasjons scriptet for bootloaderen avansert nok til at det finner hva du ellers har installert på boksen din