Gå til innhold

Ny LCD-skjerm til MAX 3000,-


d1nosaur1984

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det vel drøssevis med slike tråder her, men jeg håper på et par gode svar likevel. Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av et nytt skjermkort (AGP) og en LCD-skjerm til. Siden den mest vanlige oppløsningen på LCD-skjermer (17"-19") er 1280x1024 nå om dagen er jeg veldig i tvil om hva jeg burde gå for. Bildekvaliteten blir vel kanskje bedre, og mindre kornete på en 17" fremfor en 19" når begge kjører i 1280x1024?

 

Jeg er klar over at Samsung Syncmaster-skjermene skal holde høy kvalitet, men finnes det noen andre virkelig gode konkurrenter?

 

Jeg ser helst at prisen på skjermen ikke overstiger 3000,- kroner, da jeg også har lyst på et godt skjermkort.

 

Tråden om skjermkortet finner dere under tittelen Nytt AGP-skjermkort til MAX 2500,-.

 

Resten av systemet på maskinen er som følger;

P4 2.4GHz

768MB DDR (PC2700)

260GB Harddisk

 

Mer er vel egentlig ikke relevant, annet enn at maskinen utelukkende brukes til Football Manager, surfing på nettet, downloading og selvsagt World of Warcraft og andre spill.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jeg har en 17" LCD-skjerm fra før (Dell) som jeg er veldig godt fornøyd med. Nå er det imidlertid en annen maskin som skal bytte over fra CRT til LCD.

 

Slik det ligger an nå blir det XFX GeForce 6800GT og Samsung 19" LCD Syncmaster 913V som blir valget, men jeg er selvsagt åpen for alle forslag. Regner ikke med at jeg legger inn bestillingen før i morgen.

 

Prisen vil da være 5094,- kroner pluss frakt. Dette kan da ikke være så ille?

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at jeg går for det jeg satte opp tidligere. Virker ikke som om noen er uenige i valget av skjermkort, og prisen på det er rimelig god. Skjermen har jeg heller ikke fått noen innvendinger på, så da tar jeg sjansen på å bestille denne også.

 

Takk for tips. Hva ekstra/ny kjøling angår får jeg ta det om et par uker hvis jeg finner ut at kortet støyer for mye :)

Lenke til kommentar
Da regner jeg med at jeg går for det jeg satte opp tidligere. Virker ikke som om noen er uenige i valget av skjermkort, og prisen på det er rimelig god. Skjermen har jeg heller ikke fått noen innvendinger på, så da tar jeg sjansen på å bestille denne også.

 

Takk for tips. Hva ekstra/ny kjøling angår får jeg ta det om et par uker hvis jeg finner ut at kortet støyer for mye :)

Disse er vel å vurdere!? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=465476&hl=

 

;)

Lenke til kommentar
Så nettopp at de selger en Samsung 19" LCD Syncmaster 913V på Komplett.no for 2495,- kroner.

 

Den er jo 19", så hvordan er det kontra 17"? Jeg får vel se om jeg finner noen artikler her på HW.no tenker jeg. Slik det ser ut nå må vel det være et veldig godt kjøp?

Har bestilt en slik en selv. Den ser greit ut etter hva jeg har klart å lese meg til på spesifikasjoner. Greit kontrasforhold og ikke så høy ms.

 

Min ligger på postterminalen i Stokke for øyeblikket :)

 

EDIT: Det rare er at den koster like mye som en Samsung 17" av samme type :hmm:

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...