Gå til innhold

Er det merkbar forskjell på 1,1 og 1,4 Ghz


Pepsi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fremt det er samme arkitektur, dvs at det er i samme familie, så vil du ikke merke den store forskjellen, det er uhyre sjelden all prosessorkraft blir benyttet. Du vil merke ca 20% økning på felter som koding av film og ripping av CD'er, men ellers fint lite, det er min erfaring. Planlegger du å spille på den vil jo det ha noe å si ettersom mange spill er svært CPU krevende.

Lenke til kommentar

Jeg har både en Dell X1 og en Asus W5A med 1,86 Ghz, dvs jeg har en X1 og min bedre halvdel har en W5A. Til vår bruk, office, internet samt en og annen film on-the-run, er det ingen merkbar ytelsesforskjell på de to. Vil faktisk påstå at X1 er å foretrekke til slik bruk pga sin noe bedre batteri-levetid

Lenke til kommentar
Jeg har både en Dell X1 og en Asus W5A med 1,86 Ghz, dvs jeg har en X1 og min bedre halvdel har en W5A. Til vår bruk, office, internet samt en og annen film on-the-run, er det ingen merkbar ytelsesforskjell på de to. Vil faktisk påstå at X1 er å foretrekke til slik bruk pga sin noe bedre batteri-levetid

Takker for fin input :)

 

Du vil altså anbefale en X1 fremfor Asus'en??

Lenke til kommentar
Du vil altså anbefale en X1 fremfor Asus'en??

De er såpass forskjellige at jeg knapt kan anbefale den ene over den andre. X1 har feks ikke innebygget optisk enhet, ikke innebygget webcam, og ikke så smooth å bruke med extern mus (en evnt BT-mus bruker veldig mye strøm..) Om du ikke har bruk for slikt, om du ikke har bruk for cd/dvd on-the-run, eller du ikke synes det er noe heft å dra med deg den eksterne enheten, kan jeg anbefale X1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...