granskog1 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 (endret) Lurer på hvilke innstillinger jeg skal sette på min Billion 7202G for å komme meg på nett med bluecom adsl Har prøvd meg litt frem med forskjellige valg (PPPoE, div bridged og routed greier), og på flere av de finner modemet tydeligvis ei linje: det står 8mbit ned og 0,8mbit opp (ca) (bestilte 4400ned linja, så det var jo litt rart.) men likevel kommer jeg meg ikke på nett. ringte support og der fikk jeg vite at jeg skulle sette modemet til å motta en ip. Har prøvd, men får ikke til at det dukker opp noen ip. På noen modes så prøver det å connecte men uten noen respons ser det ut til.. Noen som vet hva som er korrekte innstillinger? takker for alle svar =) edit: har forøvrig kun billion-modemet, ikke noe fra bluecom, hvis det skulle være noen tvil om det.. Endret 13. september 2005 av granskog1
granskog1 Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 ingen som vet hva som skal gjøres? etter litt googling har jeg funnet det jeg tror er bluecoms innstillinger: RFC1483. Bridged LLC. Modemet skal da motta en ip fra bluecoms DHCP. Får sync på modemet, så vi har tydeligvis en viss kontakt. Men når vi prøver å motta en ip på modemet, står det bare på connecting uten at noe mer skjer. Kom på en ting - vi har ikke splitter, men er det nødvendig når vi ikke har telefon?
TommyL Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Kom på en ting - vi har ikke splitter, men er det nødvendig når vi ikke har telefon? Nei. Jeg har aldri brukt det. MVH TommyL
granskog1 Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 da kom vi oss endelig på nett.. feilen lå hos bluecom, gjaldt bare å snakke med rett kar i supporten. juhu
Plazma Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg har akkurat samme router og linje, og hadde samme problem. Også her lå feilen hos Bluecom :/ Men sliter forsatt med port forwarding (hovedsakelig for ftp- og webserver). Har satt opp virtual server for disse, og prøvd et utall "packet filtering"-oppsett under firewallen - uten å lykkes.. Noen som har noen erfaringer? Endret 25. september 2005 av Plazma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå