Gå til innhold

oppgraderingspakke - ca 7000,-


Anbefalte innlegg

En kompis av meg skal kjøpe seg så og si helt ny pc, han har kun PSU fra før av. Så jeg har satt sammen dette systemet til han fra netshop, da han bor like ved hentelageret i oslo:

 

AMD Athlon 64 3500+ ''Venice'' "boxed" 1975,-

ASUS A8N-E25,- 763,-

Club3D GeForce 6600GT 128MB 1450,-

Nec ND-3540A 450,-

OCZ Premier DDR400 1024 MB (2x512) 995,-

Western Digital Caviar SE16 250 GB 995,-

 

Er dette et bra oppsett? Hva kan evt byttes ut (helst varer som finnes på netshop), vi lurer spesiellt på dvdbrenneren. Andre kommentarer? De komponentene vi er mest sikre på er cpu, grafikkort, og minne.

 

Om noen har en totalpakke til samme pris men i en helt annen butikk, så post gjerne det også.

 

EDIT: Hvordan er det med støy på disse delene?

 

Og denne brenneren opp mot necbrenneren? http://www.netshoposlo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14825

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pioneer-brennern kan du trygt kjøpe istedet for Nec, har hatt min 110D noen uker og den er veldig bra på allslags plater, dritt eller kvalitet-plater, den tar det den får, ingen stygge spikes på midten av plata slik 3540 har tendenser til på noen plater. Stor forbedring fra forrige generasjon Pioneer-brennere, Benq kan få problemer med å beholde brenner-tronen fremover.

 

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=145775

Lenke til kommentar

Tja..ser at OC-freak, som også er her på forumet ikke er helt glad i den pioneren, og han pleier å ha peiling :). Jeg holder nå en knapp på nec-brennern.

 

EDIT: Har lest litt mer, og tror kompisen min bør kjøpe denne brenneren istedet:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14672

 

Så om du leser. bytt brenner! :p

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jauda, Benq'en brenner bra, men Nec'en kan ikke måle seg med Pioneern nei, det tror jeg mange der på cdfreaks vil mene også. Dessverre har det kommet uttalelser her som omhandler eldre modeller fra Pioneer fra folk som ikke hadde prøvd 110D selv. Da kan jeg like gjerne uttale meg om eldre Nec og lett konkludere med at de nåværende må være utrolig dårlige? Nei slike påstander holder ikke vann, test først og så uttale seg.

Lenke til kommentar
En kompis av meg skal kjøpe seg så og si helt ny pc, han har kun PSU fra før av. Så jeg har satt sammen dette systemet til han fra netshop, da han bor like ved hentelageret i oslo:

 

AMD Athlon 64 3500+ ''Venice'' "boxed"        1975,-

ASUS A8N-E25,-                                          763,-

Club3D GeForce 6600GT 128MB                    1450,-

Nec ND-3540A                                          450,-

OCZ Premier DDR400 1024 MB (2x512)    995,-

Western Digital Caviar SE16 250 GB          995,-

Bra oppsett,eneste negative med det er at det støyer MYE.

Hovedkortet du har valgt har ikke firewire,bare så du er klar over det.

 

Jeg har bygd 2 pc'er med dette hovedkortet.

Det er lydløst og har firewire. Stabile hovedkort er det også.

Hvis du vil redusere støy enda mer,så ta heller et Hightech Excalibur Radeon X800GT og kjøp en Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC cpu-kjøler.

Da vil det bli en pc med et VELDIG lavt støynivå. :)

 

Edit:Du skriver at det eneste han har fra før er psu,jeg kommer derfor med en anbefaling av kabinett.

Lian-Li PC7SCAND. Jeg har det kabinettet selv og anbefaler det til alle som vil ha et bra,billig og stillegående kabinett.

Se her for flere spesifikasjoner og bilder.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...