Gå til innhold

Ny Gaming PC til 11000 kr. AMD/DFI/Nvidia


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal endelig kjøpe PC for første gang. Derfor trenger jeg litt hjelp til å se over oppsettet mitt. PCen skal i all hovedsak brukes til spill, men også oppgaver som Photoshop, Word og litt webdesign. Det som er viktigst for meg er at den har lang holdbarhet, og at den ikke er "alt for dyr". Jeg blir mest sannsynlig til å klokke CPU litt, hvis det ikke er veldig risikabelt. Har skjerm, tastatur, mus (selv om jeg kanskje kjøper en til) og windows fra før av. Jeg bygger selv.

 

Oppsettet er som følger:

 

Netshop:

 

 

Gigabyte GeForce 7800 GT 3250,- (3595,-) (Link)

//Har tenkt å kjøpe dette, istedet for ett R520, fordi jeg ikke gidder å vente. Dette kortet er nå på tilbud, men det er ikke sikkert jeg rekker å bestille før tilbudet går ut. Isåfall bestiller jeg ett Point of View-kort.

 

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA 895,-(Link)

//Jeg har hørt mange gode ord om denne strømforsyningen. Den er utifra hva jeg har hørt: stille, kraftig og stabil.

 

OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512) 1395,-(Link)

//Disse brikkene har fått mye skryt. Det ser også ut som de er overklokkingsvennlig, derfor må jeg prøve dette litt etterhvert.

 

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA 975,-(Link)

//Billig, stille og stor harddisk. Men jeg er alikevel litt usikker på om kanskje en Samsung Spinpoint P120S 250 GB er et bedre allternativ.

 

 

Shg.no:

 

 

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice'' 1150,- (Link)

//En svært overklokkingsvenlig CPU. Skulle gjerne bestilt en 3700+ "San Diego", men budsjettet strekker ikke til.

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D 1411,- (Link)

//Et hovedkort som har to Gbit lan, SLI og mye annet.

 

KOSS SB45 312,- (Link)

//Stilig headset som har mikrofon. Ser ganske komfortabelt ut

 

Nec ND-3540A 365,- (Link)

//Brenner som ser ut til å ha rask og god brenning.

 

Zalman CNPS7000B-Cu 267,- (Link)

//Har lest flere som har fått senket CPU-temp'en kraftig etter å ha gått til innkjøp av en slik en.

 

CoolerMaster Cavalier 1 Silver 658,- (Link)

//Et stilig kabinett som jeg liker :)

 

Sum: 10677 + ca 320 kr i frakt.

 

Er det noen deler som jeg har glømt, eller som burde byttes?

 

Takk for hjelpen på forhand.

Mvh. Mads :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke fordeler har den harddisken? Jeg tror jeg bytter ut 7000B-CU med en 7700Al-CU (?). Som sagt så rekker ikke budsjettet til for en dyrere CPU

Fordelen med raid edition er at de er laget for kontinuerlig bruk, de har dobbelt så lang levetid som andre disker (1 million MTBF) og 5 år garanti, men de er litt treigere enn andre disker. Jeg angrer på at jeg ikke gikk for en slik istedenfor Maxtor disken min. https://prisguiden.no/fritekst_sok....SD&search=S%F8k

Lenke til kommentar
Hvilke fordeler har den harddisken? Jeg tror jeg bytter ut 7000B-CU med en 7700Al-CU (?). Som sagt så rekker ikke budsjettet til for en dyrere CPU

Fordelen med raid edition er at de er laget for kontinuerlig bruk, de har dobbelt så lang levetid som andre disker (1 million MTBF) og 5 år garanti, men de er litt treigere enn andre disker. Jeg angrer på at jeg ikke gikk for en slik istedenfor Maxtor disken min. https://prisguiden.no/fritekst_sok....SD&search=S%F8k

Er disken stille? Har hørt at WD sliter litt med støy.

 

Jeg ville faktsik ha kostet på meg disse: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34985

Da er du kvitt RAM-problemer en evighet fremover...

 

Ellers et bra oppsett. 

Har ikke råd. Jeg kan heller oppgradere med 2x512 mb brikker senere.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt så er ikke Seagate noe særlig bedre når det gjelder støy. Hvis støy plager deg (som regel bare vibrasjoner fra disken som lager en dure-lyd i kabinettet) så kan du henge dem opp i gummi. Eller bruke en vifteløs harddisk kjøler fra Zalman til 190-200kr. Men nei jeg tror ikke den WD disken støyer noe særlig mer enn andre disker. Spesielt ikke ettersom den er litt tregere enn andre. Personlig ville jeg heller valgt 2-3 år ekstra levetid over 2db ekstra støy og 10mbps treghet (drøyt sett). Men, så kommer det også an på bruken din. Skal pcen stå på nærmest 24/7 så vil nok ikke Seagate disken vare mange årene ettersom desktop-disker er laget for 12t bruk pr dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...