Gå til innhold

til kjøp av nytt gaming-skjermkort!


jaegarn

Anbefalte innlegg

hei. først må jeg fortælja dere at jeg og min kompis har begge et sapphire radeon x600 256 Mb versjonen, problemet er bare at han har 100 fps (I COUNTER-STRIKE 1.6, det 7 år gamle spillet! IKKE _SOURCE_) med 32bit i 800 x 600 med alt av AA, AF osv _på_ - husk at han har 100 fps - Når det kommer til meg så suger kortet helt villt.. Det er en 1/4 del så bra som hannes sitt lissom, så nå går jeg til verks for å skaffe meg et nytt kort!

 

har sett litt på nVidia 6600 GT osv, men vil nødig ha nVidia (jeg er fornøyd med driverne til ATI) men finnes det et kort som kanskje både er billigere og yter likt som 6600 GT? har hørt mye bra om det kortet. Hva med Radeon x800 GT? Yter dette _bra_ i CS 1.6 ? Jeg skal på stort LAN om to uker, hjelp meg!

 

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha et AGP-kort eller PCI Express?

 

Har ikke hørt om noen AGP-versjon av X800GT ennå, så hvis AGP, ville jeg kjøpt et 6600GT (f.eks dette), hvis PCI-E ville jeg gått for X800GT (f.eks. dette).

Gode kort i prisklassen, og uendelig mye bedre enn X600 :cool:

Du får selvfølgelig mye bedre kort enn disse også, men det koster.

 

Edit: Om X800GT yter bra i CS 1.6? Har aldri prøvd, men hvis kompisen dins X600 gir 100fps, bør det gi over 200 med samme innstillinger. Overkill, altså :)

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

oioioi! beklager at jeg glemte å nevne åssn brikkesett jeg allerede bruker! det skal være pci-e ja! :x

 

edit leif

 

edit 2 en annen ting jeg lurer på er om det er lurest å kjøpe 128 eller 256 Mb versjonen? hørt noe om at 256 på slike kort er dårlig... altså at minnet er tregere klokket?

 

edit 3 jeg har et budsjett på rundt 1600 kroner (kanskje 2000, må spørre fattern :D)

 

Jeg vurderer også å skifte ut det on-board lydkortet også, til et x-fi fatality. men er det verdt det? jeg har ikke anlegg noe, skal bare pese ut det beste fra mitt Sennheiser PC150. er det lydforskjell? med det kortet jeg har nå så er lydene fra bevegelsene i spillene mine veldig uklare og udefinert, altså at jeg _ikke_ hører eksakt hvor de går og er. så er det verdt det? x-ram er egentlig ikke noe for meg, så vil jeg kanskje klare meg med et Xtreme Music heller? hører man noe forskjell på disse korta? husk at jeg bare har headset :)

Endret av jaegarn
Lenke til kommentar
Jeg vurderer også å skifte ut det on-board lydkortet også, til et x-fi fatality. men er det verdt det? jeg har ikke anlegg noe, skal bare pese ut det beste fra mitt Sennheiser PC150. er det lydforskjell? med det kortet jeg har nå så er lydene fra bevegelsene i spillene mine veldig uklare og udefinert, altså at jeg _ikke_ hører eksakt hvor de går og er. så er det verdt det? x-ram er egentlig ikke noe for meg, så vil jeg kanskje klare meg med et Xtreme Music heller? hører man noe forskjell på disse korta? husk at jeg bare har headset :)

SB Audigy gir mye MYE bedre lydkvalitet enn et onboard kort, Hi-Fi vs. klokkeradio, for å ta litt i.

Men når dét er sagt; få headset som gir surround-lyd (de finnes), du hører bare stereo. Hvis du sliter med å høre "hvor lyder kommer fra", sjekk innstillingene til lydkortet. Hvis du opplever etterslep, at lyden ikke er synkronisert med bildet, kan det skyldes maskinytelsen din - hvor mye minne har du (og hvilken type), hvilken prosessor, hvilket skjermkort?

Lenke til kommentar

Skal du ha go-god 3d-lyd i spill (surround/EAX), er det lite å hente med headset, hvis du ikke legger store sedler på disken. S'heiser PC150 er glimrende, men kun stereo, liksom. Har du ullen/uklar lyd på et S939 hovedkort med PCI-E (nForce4/ATI Xpress), er det trolig innstillingene dine det er noe i veien med. Onboard-lyden er ikke i klasse med SB Audigy2, men det bør låte totalt brukbart i spillsammenheng.

 

Edit: PS. Sjekk disse :thumbup: IR Gyro Head Tracking, liksom...

 

Edit2: Når det gjelder skjermkort, hadde jeg gått for et X800GT, var jeg deg. Har du mer kroner å bruke, får du et X800XL eller et 6800GT for såvidt under 2500 kr.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...