Gå til innhold

Red Alert 2 i wine

ovle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Driver å tester ut wine for tiden...

Så har det seg sånn at jeg faktisk fikk til å kjøre red alert 2.

Ingen bugs eller noe så langt, men det hakker noe sykt!

Hvorfor hakker det, og hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Kjører forresten SuSe linux..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Du kan prøve å gi wine høyere prioritering..

Kan gjøres ganske enkelt med et script ala dette;

#!/bin/sh
cd /<redalert-katalog/
wine <program>
sleep 10
renice 17 `pgrep wineserver`

Skrevet
Hei!

Du kan prøve å gi wine høyere prioritering..

Kan gjøres ganske enkelt med et script ala dette;

#!/bin/sh
cd /<redalert-katalog/
wine <program>
sleep 10
renice 17 `pgrep wineserver`

eller bare

su -
nice --17 wine spillnavn

men det er ikke helt sundt å gi noe så høy pri. sett den heller til -5 eller noe. altså --5 i forslaget over.

Skrevet

Har testet ra2 i cedega og kjører glatt som bare det. Men et problem jeg har som ikke bare gjelder ra2 men også flere andre spill som jeg kjører via cedega er nettverk. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? I Ra2 står det no network interface. Har ipx protokoll kompilert i kernel.

Skrevet
Har testet ra2 i cedega og kjører glatt som bare det. Men et problem jeg har som ikke bare gjelder ra2 men også flere andre spill som jeg kjører via cedega er nettverk. Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? I Ra2 står det no network interface. Har ipx protokoll kompilert i kernel.

Da er ihvertfall det på plass!

Fra WineHQ:

11/08/2003 IPX Improvements

Roderick Colenbrander sent some patches to improve IPX networking and noted:

Here are some patches which improve winsock's ipx support. Using these patches games C&C Tiberian Sun, Red Alert (v3.x) and Red Alert II work over a lan.

First patches 1 and 3 add a new ipx related header. Patch 1 is the new header I made and patch 3 contains some extra structs submitted by vincent beron.

Patch 2 adds various missing pieces to the winsock code. For one of the new pieces of code a new wineserver call was required. In short the problem is that the way in which you can set the ipx packet type is different. On linux you can change the ipx packet type by setting an attribute of the linux ipx sockaddr structure. On windows it is changed using (WS_)setsockopt. The attribute that exists in the linux sockaddr structure doesn't exist on windows.

In our winsock dll all winsock structures are in the end converted to their linux equivalent. When we receive a request to change the ipx packet type we only have access to the winsock structure and because of this we can't change the packet type. (since it misses the attribute) To be able to get and set the packet type it needs to be stored in the wineserver. (Mike McCormack advised me this)

Kanskje det fungerer bedre i Wine? IPX Networking står som feature der...

Skrevet

Kanskje litt gammel tråd, men tar den opp igjen jeg. Har nettopp installert Red altert2 i cedega, alt ser ut til å funke fint, men ca 30 sekuder etter jeg har begynt å spille, blir alle mine menn, bygninger og kjøretøy destroyed, og jeg får «you have lost» opp på skjermen :no: Hva kan dette hva seg?

Skrevet
Kopisperre. Det er noe herk med registernøkler som må være korrekte, ellers vil ikke spillet virke.

Kan ikke stemme, jeg har orginal registernøkkel, har aldri delt den med noen heller.

Skrevet
Prøvde å kjøre RA2 i wine for et år tilbake, ble bedt om å avslutte debugger...

Jepp, det samme skjedde til meg òg; i cedega funka det da- utenom at jeg taper oppdraget med en gang :(

Skrevet
Kan ikke stemme, jeg har orginal registernøkkel, har aldri delt den med noen heller.

Det var ikke serienummeret jeg mente, jeg mente at spillet avhenger av at registernøkler som legges inn ved installasjon ligger der de skal.

Hvordan installerte du spillet? Installerte du med installasjonsprogrammet på cd-en i wine, eller bruker du en eksisterende Windows-installasjon?

Skrevet
Hvordan installerte du spillet? Installerte du med installasjonsprogrammet på cd-en i wine, eller bruker du en eksisterende Windows-installasjon?

Jeg installerte spillet med installasjonsprogrammet på cden i cedega- da wine ga meg den erroren som kyrsjo snakker om over^

• 4 uker senere...
Skrevet

Det var ikke serienummeret jeg mente, jeg mente at spillet avhenger av at registernøkler som legges inn ved installasjon ligger der de skal.

Hva bør man gjøre? Kopiere en install eller installere fra scratch?

Så, er det noen progressjon med RA2 i det hele tatt?

Skrevet
Jeg prøvde akkurat via wine med samme resultat. Jeg skal søke litt rundt og se om det finnes noen løsning på dette :)

4843987[/snapback]

Har funnet ut litt mer om dette. Ta en titt her. Problemet mitt nå er at jeg ikke får kjørt setup i det hele tatt. Får melding om at "Could not initialize directX". Men dere som har det installert kan jo kanskje forsøke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...