Gå til innhold

Rimelig DV-kamera (muligens 3CCD?)


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et videokamera. JEg har visse krav, og lurer på om noen har tips til et billig kamera.

 

Kravene:

- DV inn/ut

- helst analog inn

 

I tillegg ser jeg at de rimeligste 3ccd kameraene har blitt voldsomt billige siste tiden. Dette er helt klart noe jeg kan vurdere.

 

Prisen bør være rundt 5-6000. Vet heller ikke om det er noen kameraer i så lav prisklasse som fungerer greit til filming inne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De billigste 3CCD kameraene fra Panasonic har ikke DV-inn. Tror du må opp til GS-150. Husker ikke prisen i hodet, men det er ikke så grådig mye. Ellers kan det hende du finner et brukt/demobrukt GS-120 til en god pris et sted. Vi hadde noen demomodeller for litt siden som gikk for under 5000 kroner. Det har DV-inn/ut, men kun analog ut.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er direkte rart at Panasonic lager 3ccd kameraer som ikke har dv inn/ut jeg da. GS140 er vel et eksempel på dette. Hadde kameraet hatt dv inn/ut, så hadde jeg kjøpt det med en gang...

 

Men kanskje er det slik at folk bare trenger DV ut, for hvis man har dvd-brenner og pc, ja da trenger man sjeldnere og sjeldnere dv inn? Må innrømme at jeg har hatt mindre og mindre bruk for dv inn på det eldre kameraet jeg har nå.

 

Men skulle helst uansett hatt et nytt rimelig og bra kamera med dv inn/ut da..tar gjerne imot flere tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...