Gå til innhold

ikke stabil 1,4 athlon Hjelp!!


Reggie

Anbefalte innlegg

jeg har:

abit kt7a

1,4 athlon ikke overklokka

globalwin cak38 (skal klare opp til 2ghz)

256 mb sdram

6 gb western digital

 

cpu : 43c

Mainboard : 30c

 

i arbeid...

 

cpu : 47c

Mainboard : 33c

 

og den henger seg av og til?

vifta skulle klare opp til 2 ghz !

mange andre her inne har jo over 50c og kjører stabilt..fatter ingenting

skal kjøpe silver 2 goop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem, bortsett fra at den henger seg i cs, og da mener jeg cs ONLY. skal prøve de tipsa deres, men hvis det er noen som har mer peil så bare skriv det her :grin:

 

har foressten min 1,4 på 1,6 og den ligger på maks 50 grader :grin: :grin: :grin:

 

_________________

From tha 1337 cr3w

 

[ Denne Melding var redigert av: DuraN på 2001-09-28 18:54 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja...Folkens...

Jeg hører dere sliter med Athlon? Vel..For å si det slik, det er ikke noe nytt. Jeg bygger mine maskiner selv, og har hatt Athlon siden den gode gamle K7-Kjerna. Jeg har aldri vært borti en prosessor som oppfører seg så pussig som Athlon. Jeg hadde en PIII 500 som gikk stabilt på 600 og hadde aldri den typen problemer som jeg har nå, med den.

 

I dag har jeg ett Abit KT7A-RAID kort med en halv gig ram, og en Athlon 1400. Jeg var en gang en trofast Intel-fan, som skifta over til Athlon-plattformen pga. Hastigheta til Athlon, for den er rask, når den en gang i blant funker.

 

Jeg kjører med denne CPUen og ett GF2 GTS over 90 fps i 1280*1024 med 32bits farger, som må sies å være bra.

Men maskinen crasher, den kommer med blå-skjermer og anna dritt, og for å være ærlig er jeg dritt lei, så nå konverterer jeg til Intels brikker igjen, denne gangen ett Asus P4T-E Hovedkort med en halv gig ram, og en P4 1700.

 

Greit at den ikke er så mye raskere enn Athlonen, men jeg vil ha en stabil plattform som tåler rendring av 3d-Bilder, og som kjører spill, samt windows stabilt uten noen form for tull.

 

Jeg kunne sikkert latt den stå på i lange tider, uten å bruke den, det er ikke noe problem, skjønt, den ville tryna til slutt pga. windows 98 da.(Den berømte bøggen i Win98, som gjør at den tryner etter en hvis tid, trur det var snakk om tre måneder.)

 

Hva angår Intel, er ikke RDRAM så dårlig som folk skal ha de til, hadde dere lest gjennom testene til Toms Hardware, ville dere sett at maskiner basert på RDR er mye mer stabil en Atholner, selv om de bruker DDR eller SD-Ram. RDRam har en stor feil, nemlig prisen. Ellers er det ikke stort mer negativt å si.

 

Mvh

Habil Overklokker og PC-Bygger.

Lenke til kommentar

Nå er det slik, som det også er nevnt i et par svar høyere opp, at KT7A kortet trenger en bios-oppgradering for å kjøre 1.4 stabilt. Uansett.....på http://www.viahardware.com finner du ganske mye informasjon om blant annet KT7A (trykk på KT7 FAQ på menyen på høyre side). Som jeg nevnte over, jeg måtte ha Windows 2000 uten ACPI, men det er jo ikke den vanligste årsaken til ustabilitet. Kan jo også være minnet? Har du merke-ram eller noname-ram? Mitt KT7A funker fint med 1024mb noname ram, men en ganske vanlig årsak til ustabilitet er jo også kvalitet på minnet, eller rett og slett feil på minnet. På den adressa jeg la inn over her, så står det også en oppskrift på hva minne-innstillingene i biosen skal være hvis du vil ha optimal eller sikrest innstilling.

 

Tviler også på at temperaturen er problemet......her er det mose i uglene!

 

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...