Gå til innhold

Hvordan bruke norton ghost med ntfs format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd med "personal edition" versjone 6.0, 6.5, 2001, og 2002 Ghost. Alle disse versjoner detektere NTFS part., men det er kun ver 2002 som kan lage image av en NTFS part. Jeg mener å huske at det stod på Symantec hjemmesider at bare "business edition" av ghost versjon 6.0, 6.5, og 2001 og alle versjoner av 2002 kan lage en image fra ntfs part. for å være sikker kan du søke på http://www.symantec.com

Lenke til kommentar

Brenningen i ghost funker dårlig på brennerne mine.. (greide det en gang.. men det tok ca 1 time med 12x brenner (burn proof). 4x'en min uten burn proof går ikke i det hele tatt). Har sett image funksjonen i nero men går det ann å få til å restore et nero image fra en boot disk? (bruker ghost til å ta image av systempartisjonen).

Lenke til kommentar

start opp maskinen på 3,5 floppy med ghost programmet ( gammel system disk fra win 98 duger i massevis)

har du ikke win 98 start fra win 98 cd og ta start fra cdrom , ghostprogrammet må være tilgjengelig på foppy eller en fat partisjon som er tilgjengelig fra dos, og du må kunne dumpe den til en partisjon (fat32?) som også er tilgjengelig fra dos

 

(evt at du har en server med ghost server og nettverkskort som du klarer å konfigurere til å virke i dos)

alt forutsetter at ghost klarer å lese ntfs partisjonen, det virker med ntfs på 2000 og nt4.0, men om ntfs'n er ny på xp så kan det hende du er et stykke fra mål fremdeles

 

mvh. henrik

Lenke til kommentar

Ghosten leser ntfs partisjoner fint, men når man skal velge hvor man vil ha filen finner den ikke ntfs partisjoner (akkurat som dos). Og jeg har ingen fat32 partisjon å dumpe den på.. det som er problemet.. Kunne jo lagd en fat32, men er fornøyd med partisjonene som de er nå. Har prøvd å lage ghost boot disk med nettverkssupport men fikk det aldri til å funke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...