vihovde Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 til å lagre filmer på pc`n. Hvilke format vil dere anbefale å lagre filmen som når den skal vises gjenom en projektor eller til en Plasma/LCD TV ?
vihovde Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 DvdShrink Men hvilke innstillinger må jeg bruke for å kunne se filmen på Pc`n etterpå ? Jeg rippet en film, men den laget 2 mapper: AUDIO_TS og VIDEO_TS. Går ut fra disse må brennes ut på en DVD, men jeg ville hatt slik at jeg kunne avspilt dem på f.ek MediaPlayer eller VLC rett etterpå... Noen forslag ?
vihovde Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Ingen som kan hjelpe her ? Hvis overnevnte ikke lar seg gjøre i DVD Shrink, hvilke program må man bruke for å få best kvalitet ? Vil ha filmene lagret på Pc`n (HTPC) med best mulig kvalitet.
meanbean Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Velg make ISO eller noke i den dure. Har gjort det sjøl med 70 plater som hører hjemme internt i familien Genialt å ha filmer på hdd
vihovde Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Velg make ISO eller noke i den dure. Har gjort det sjøl med 70 plater som hører hjemme internt i familien Genialt å ha filmer på hdd I DVD Shrink ? Får man spille dem av etterpå da i F.eks MediaPlayer eller VLC ?
xoriath Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 ImToo kan konverter video format (ifo, vob) til mpeg og avi... det er riktignok ikke gratis, men det er værdt det..
vihovde Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Velg make ISO eller noke i den dure. Har gjort det sjøl med 70 plater som hører hjemme internt i familien Genialt å ha filmer på hdd Fikk det ikke til
tuxerator Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 DvdShrink Men hvilke innstillinger må jeg bruke for å kunne se filmen på Pc`n etterpå ? Jeg rippet en film, men den laget 2 mapper: AUDIO_TS og VIDEO_TS. Går ut fra disse må brennes ut på en DVD, men jeg ville hatt slik at jeg kunne avspilt dem på f.ek MediaPlayer eller VLC rett etterpå... Noen forslag ? hmmm... hvis jeg ikke er helt på villspor burde det gå ann å mounte mappene i deamon tool eller noe sånt og spille dem av i et multimedia program så lenge du støtte for dvd. høres logisk ut siden det vil bli det samme som å brenne dem og sette dem i dvd-spilleren på pc'en...
Tåkelys Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 CloneDVD i kombinasjon med AnyDVD er en vinner
f00b Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Super DVD Ripper er jeg veldig fornøyd med
vihovde Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 Shrink to 5 og AUTOGK funker fint. ???
Tordenflesk Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 ? Og hva i all verden er det du lurer på?
King_Ratata Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 til å lagre filmer på pc`n. Hvilke format vil dere anbefale å lagre filmen som når den skal vises gjenom en projektor eller til en Plasma/LCD TV ? Kanskje du finner noen nyttige tips her: http://www.doom9.org/ http://www.cdmediaworld.com/
baremegigjen Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 (endret) Det jeg synes er greiest, er å rippe filmene med dvddecrypter. Den lager ett image (kun en fil), som du enten kan spille av direkte i VLC eller mounte via Deamon tools. Endret 14. september 2005 av baremegigjen
Klekkus Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 DvdShrink lag iso filer og bruk deamontols til å opne iso filene og power dvd til å spille det av
vihovde Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Det jeg synes er greiest, er å rippe filmene med dvddecrypter. Den lager ett image (kun en fil), som du enten kan spille av direkte i VLC eller mounte via Deamon tools. Hvordan gjør du dette, har prøvd men får det ikke til...
olsen_1 Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 vet ikke hvordan du lager iso direkte fra dvddecrypter, men du kan få et tips som du kan bruke til du finner ut av det. bruk dvddecrypter og ripp dvd`en over til en valgt mappe på maskinen din. så bruker du nero burning room til å brenne med, bare at du velger image burner til å brenne med i stedet for dvd-brenneren din. da får du opp hvor på datamaskin du vil lagre den og når den er ferdig å brenne så har du en imagefil. den simulerer dvd`en urippa og brukes med f.eks deamon tools som er et virtuelt dvd-rom. når du åpner imagefila i deamon tools reagerer den på samme måte med autoplay som om du skulle ha satt inn en dvd i dvd-rom`en. programmene er veldig rett frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå