Gå til innhold

Anbefaling trådløst nettverkskort, PCI


Anbefalte innlegg

OK, jeg trenger et nytt trådløst nettverkskort, for det jeg har nå (Gigabyte WPKG), er det største søppelkortet jeg har vært borti. jeg trenger:

- minimum 54 Mbps (108 hadde jo vært fint :))

- GOD rekkevidde (jeg skal gjennom noen murvegger, pluss et lite stykke luftrom)

- PCI-kort (eller PCI-E x1 hvis det finnes, vil gjerne spare det ene PCI-sporet jeg har tiljengelig til et TV-kort). vet du om en USB-adapter som funker er jo det også greit, men har erfart at de av og til krangler litt, noe som fører til at jeg må starte maskinen uten den, og så sette den inn når alt er klart.

- pris, jeg håper det kan komme under 400 kr...

 

finnes det en løsning med kortet jeg har (en bedre antenne e.l.) funker jo det også (det er et 54 Mbps kort så det går greit), jeg vil bare ha trådløst nettverk...

 

noe jeg ikke har skrevet som jeg må skrive?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å handle et slikt WPKG kort, er det bare svakt signal som er problemet eller er det ustabilt? Har Gigabyte GN-BR01G ruter som har gått som ei klokke i 6 uker nå, så trodde at de var brukbare på trådløst.

 

Men hvis det er bare signal som plager deg, kanskje du finner noe her: http://www.mamoz.no/katalog/002024320/002/...tilbeh%F8r.html

Mange antenner der, også Gigabyte, directional er kanskje noe å prøve?

Lenke til kommentar

Så tror du denne er noe å satsse på? siden det bare står "802.11b-compliant", får jeg likevel 54 Mbps når kortet og aksesspunktet støtter det?

 

og jeg tror bare rekkevidden min er problemet, så har du grei rekkevidde burde kortet fungere for deg...men jeg har vært borti kort som har langt bedre rekkevidde...

Lenke til kommentar
Så tror du denne er noe å satsse på? siden det bare står "802.11b-compliant", får jeg likevel 54 Mbps når kortet og aksesspunktet støtter det?

Har lite erfaring med trådløse nettverk, men har til gjengjeld vært borti litt høyfrekvensteknologi, bla noen målinger med feltstyrkemåler og forskjellige antennetyper. Pisk-antenner har stort sett dårlige lober og er forholdsvis avhengige av korrekt elektrisk lengde, direksjonelle antenner kan strekke loben gangske langt og trenger ikke peke nøyaktig mot signal-kilden. Tror ikke pisk-antenne er det beste for deg nei, og direksjonelle antenner er litt dyre.

 

802.11b eller 802.11g skal ikke gjøre utslag på en antenne, det viktigste er at antenner er lagd for riktig frekvens.

Lenke til kommentar

Omni betyr "alle", den virker likt i alle retninger. Det ser man forsåvidt på den også, den er lik sett fra alle kanter. En slik antenne sprer signalet i alle retninger med tilsvarende tap i loben istedet for å fokusere signalet i en retning slik en directional gjør (uni-directional) og dermed strekke loben lengre i en retning.

 

btw, en lobe er området en antenne har best mottak, den kan fremstilles grafisk og vil for en omni-directional antenne være en sirkel der antenna står midt i, for uni-directional vil den være feks slik:

14182_195_1.jpg

Endret av th-3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...