Gå til innhold

DMS 4 Pro VS Matrix Infinity


treyh

Anbefalte innlegg

Hei, har en PS2 SCPH-50004 (silver). Og har tenkt til å gå til anskaffelse av chip. Vet ikke hvilken chips jeg skal velge. tenker å legge i 500-900,- kroner i chip. Hovedårsasken er for å spille DVD-r. DVD+r, DVD9,divx,(svcd?)sonefrite dvder, MP3 og xvid. i tillegg til å spille backupspill og utenlandske PS2 spill. Og Bør ha HD tilkobling. Vet ikke hvilken chip som er best. Har hørt litt forskjellig som gjør meg usikker...:

 

"DMS4 blir sagt å være en av verdens beste modchips til PS2. DMS4 er utviklet av profesjonelle fagfolk med mange års erfaring på området. Chipen direktestarter alle typer media: PS1. PS2. DVD. Den har sonefri dvd spiller m.m."

 

"DMS4 er et modchip som ikker er vært pengene. Siden jeg kjøpte den har jeg bare fått problemer. N..

 

Rating: 1 av 5 mulige! [1 av 5 mulige!]"

 

Har hørt mye bra om Matix Infinity også, er også åpen for andre produsenter.

Noen som har noen tips og forslag til en fortvilt chipløs PS2 bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anyone? please.

Hei!!

 

Ja, jeg kan gi deg en del info.

 

DMS4 er en dyr chip som har et godt merkevare i Norge. Chippen er forsåvidt sikkert bra den, men den er også veldig dyr.

 

Jeg har alltid ansett DMS4 som en av de beste chippene, helt til jeg startet å holde til å lese daglig på modde forum hvor installers fra hele verden deler sine erfaringer, installasjoner, reprasjoner osv. osv. Chip produsenter (summ0ne fix, comsoft fix, Ice kode osv) holder også til der.

 

Uansett, spør på et amerikansk forum eller et modde forum, og 9/10 vil si at Matrix Infinity er å foretrekke fremfor DMS4.

 

Grunnene er:

 

1) DMS har vært litt ufine i miljøet (det har ikke noe med kvaliteten på chippen å gjøre, men enkelte forum er DMS navnet bannet!)

 

2) DMS firmware upgrade er kun en patching av bios. Dette har de gjort pga av sikkerher osv med kloner osv. Matrix Infinity firmware update er en full update, dvs, i teorien kan Matrix firmwaren få funskjoner som IKKE Dms kan få siden DMS støtter kun "patching" av firmware

 

3) DMS er dyrere enn Matrix Infinity

 

4) Det kommer mye oftere Matrix Infinity upgrades enn DMS upgrades.

 

Det eneste "ulempen" med Matrix Infinity er at det finnes masse kloner av chippen. Mange har nok en "matrix infinity" i deres ps2 som er ustabil og ikke funker som den skal, rett og slett fordi den er FAKE! Det er derfor veldig viktig å få en orginal Matrix Infinity.

 

I Norge kan du kjøpe Matrix Infinity ORGINAL for 449 kr.

 

Trenger du hjelp for å finne ut om en chip er orginal eller ikke, send meg gjerne PM.

 

Uansett hvilken chip du velger, begge chippene er veldig gode og du kommer nok ikke til å bli misfornøyd med noen av de.

 

Jeg har chippet med DMS før, men de 15 siste maskinene jeg har chippa har jeg kjørt Matrix Infinity, og har vært særdeles fornøyd med produtet.

 

ps!! HUSK UANSETT CHIP DU INSTALLERER, SÅ MÅ DU KJØRE ROMEO MOD ELLERS SÅ ØDLEGGER DU MASKINA DI HVIS DU HAR EN SPCH-5xxxx MASKIN!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...