King_Ratata Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Har plutselig fått problemer med Excel: Alt+Tab virker ikke mer. Har hatt dette problemet tidligere også, på en annen maskin, og den gangen mener jeg at løsningen var å resette noen innstillinger for Excel ved å starte Command-promt, og skrive "Excel.exe" med en eller annen switch bak. Men husker så klart ikke den switch-kommandoen..... Noen som kan hjelpe?? Jeg har Office 2000 og W2k, begge med siste oppdateringer. -Ratata-
laerda Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Alt-tab har vel ikke noe med excel å gjøre? Det er vel task-switching det er snakk om, og det er vel noe i windows. Prøvd OpenOffice.org? Det er et godt gratis alternativ til MS Office.
King_Ratata Skrevet 9. september 2005 Forfatter Skrevet 9. september 2005 Vel, glemte å forklare noe mere her ja..... Jeg kan ikke bruke "Alt+Tab" for å skifte mellom flere åpne Excel-arbeidsbøker. Dette går med Word. Jeg må istedet gå på meny Vindu, og velge arbeidsboka der (valg 1, 2, 3 osv.). Litt tungvint når man skal jobbe i flere bøker samtidig.
laerda Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Prøvd ctrl+tab? Det er iallfall den som brukes for å veksle mellom tabs i firefox, kanskje det virker? Se om det finnes noen valg som heter "Vis alle arbeidsbøker som et program", "Samle arbeidsbøker" eller noe i den duren(om du forstår).
O. B. Lix Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 (endret) SKIFT+F11 eller ALT+SKIFT+F1 Sette inn et nytt regneark. CTRL+PGDN Flytte til det neste arket i arbeidsboken. CTRL+PGUP Flytte til det forrige arket i arbeidsboken. SKIFT+CTRL+PGDN Merke det gjeldende og det neste arket. Du opphever merkingen av flere ark ved å trykke CTRL+PGDN. Du merker et annet ark ved å trykke CTRL+PGUP. SKIFT+CTRL+PGUP Merke det gjeldende og det forrige arket. ALT+O A G Gi gjeldene ark nytt navn (Format-menyen, undermenyen Ark, kommandoen Gi nytt navn). ALT+R P Flytte eller kopiere gjeldende ark (Rediger-menyen, kommandoen Flytt eller kopier ark). ALT+R R Slette gjeldende ark (Rediger-menyen, kommandoen Slett ark). Endret 10. september 2005 av O. B. Lix
King_Ratata Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Prøvd ctrl+tab?Det er iallfall den som brukes for å veksle mellom tabs i firefox, kanskje det virker? Se om det finnes noen valg som heter "Vis alle arbeidsbøker som et program", "Samle arbeidsbøker" eller noe i den duren(om du forstår). Joda, CTRL+Tab virker. *HMMMM* Leite enda litt til..... ** ** ** AHHHHHHHHHH...........! Etter atter en del leiting i Excel så fant jeg det! "Verktøy" -> "Alternativer" -> folder "Vis" -> huk på "Vinduer i oppgavelinjen" Takker for innspill!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå