Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT router problem: SpeedTouch 516i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

routeren min fungerte greit ut av boksen, men etter litt testing bestemte jeg meg for å starte på nytt, og tok en reset. Det var dumt av meg, tydeligvis.

Nå kommer jeg ikke på nett med routeren igjen, og måtte gå tilbake til min eldgamle netopia.

Jeg har altså koblet routeren rett i nettverkskortet på maskina etter en reset. Skulle da ha funnet routern på 10.0.0.1, men det gjør jeg ikke før jeg har startet en aktivering, etter det må jeg fornye ip for å kunne fortsette å konfigurere, men da er den helt mongo.

Noen tips?

Litt mer om disse og andre problemer jeg har med nettverket her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=467204&hl=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd de andre logiske private IP gruppene? 192.168.0.1, 192.168.1.1, 10.0.1.1 etc. ?

Last ned PDF manualen du finner på speedtouch sin hjemmeside... Pleier å gjøre susen :)

Skrevet

PS: Fikk faktisk denne routeren selv i dag. Tror ikke jeg vil prøve resett knappen før du har fått den på skinner igjen - fint om du følger opp denne tråden?

Skrevet

Takk for den, virker som om det er litt å lese, får se hvor relevant det er. Hjelp-funksjonen er ihvertfall omtrent like genial som windows sin...

Er denne helt ny? I så fall kan det jo hende NGT sin software ikke er helt ferdig. Det ser ihvertfall ikke sånn ut. Kom forresten på at jeg bruker opera, det kan jo være nettleserkompatibilitetsproblemer også.

Skrevet

Joda, det er denne ip'en den får ved reset, men ved aktivering bytter den tilbake halvveis, og da fungerer ikke alt helt som det skal.

Skrevet

Brukte kulepenn, men jeg forsøkte opprett via software også. Tok kulepennen først, kanskje dumt.

netphreak: Kommer ikke inn i routeren før den er aktivert... Og det hjelper ikke å aktivere på nytt når jeg er inne igjen etterpå.

Skrevet

det jeg gjør er å ta reset via web 10.0.0.1, da stenger jeg explorer\firefox

starter nytt explorer, og da kommer aktiverings vinudet

gjør det hos deg?

men det er jo mulig din ruter er defekt

Skrevet

Denne ruteren reverterer til en annen default adresse enn 10.0.0.1 når den resettes. Det er bare å finne den på den andre adressen og aktivere derfra. Da laster ruteren samtidig ned en konfigurasjonprofil som vil sette ruteren til "riktig" ipadresse mm. og skal fungere derfra normalt som om du ikke hadde tatt en reset.

Det skal ikke være noe forskjell på en hard reset og en soft-reset.

Jeg har litt problemer med å forstå hva som er problemet. Du sier du ikke kommer inn på ruteren før den er aktivert? Men du må jo nødvendigvis aktivere ruteren fra ruterens webinterface (eller evt. telnet), så da forstår jeg ikke hvordan du klarer den tryllekunsten =)

-Stigma

Skrevet

Hei,

nå er jeg endelig på nett med speedtouchen igjen. Kom meg inn ved å gå rett til speedtouch.lan etter reset, satte opp rett ip og dhcp pool, byttet ip på maskina mi, logget på via denne, slettet 192.* ip og valgte aktiver... Yiha.

Skrevet (endret)

Hadde et lignende problem i går ved bytte fra Netopia til Speedtouch.

Da jeg endelig forstod at jeg måtte gå inn på routeren for å aktivere den, fungerte det ikke via 10.0.0.1 i Opera. Men den gode nyheten var at det gikk helt greit ved første forsøk via Explorer. Deretter fungert det greit å gå inn på routeren fra Opera også.

Bra. det fikset seg da. Slike ting er irriternde. spesielt hvis man ikke har alternativ oppkobling.

Endret av MorraDi
Skrevet

Jeg har brukt Opera hele veien, helt sikkert det som ga meg problemer. Nå er jeg oppe på det trådløse også, så da er det bare fryd og gammen,

takk alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...