TheIlluminated Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Mitt MSI Neo4 Platinum har det veldig artig for tiden, den ønsker ikke å lagre innstillinger i BIOS og resetter seg selv hver gang jeg slår på maskin og nå har den så og si takket for seg. Når går inn i BIOS og ser på datoen kan jeg se at datoen skifter av seg selv helt uten videre. Er det noe måte å fikse dette eller må jeg kjøpe nytt hovedkort? Jeg har to disker i RAID 0 på Silicon Image 3114-kontroller og vil det gå an å bare overføre disse til et hovedkort med samme RAID-kontroller? Og har dere evt. noen anbefalinger av hovedkort med NForce4 Ultra chipsettet og passiv kjøling på alt med PCI-Express? Har X2 4200+ og det er et lite pluss om jeg slipper å oppgradere BIOS.
Zink Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Foreslår å sjekke tilstanden på Bios batteriet evt. teste med et annet. Det hender jo en sjelden gang at nye kommer nesten tomme. Beskrivelsen kan ligne en slik feil. Statisk el/ dårlig jording/lekk "kondis" ...siste krampetrekninger og så R*I*P - hmm, var litt for tidlig på et bra hk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå