Gå til innhold

Bittorrent gjør at jeg mister nettet


Jonas83

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem med forskjellige bittorrentklienter og nettet mitt. Det som skjer når

jeg starter å laste ned filer med feks Azureus eller bitlord, er at hele nettet mitt detter ut.

Det nytter da ikke å vente, men jeg må restarte maskinen før jeg kan få det tilbake.

Jeg har ikke mye peiling på porter, men trodde kanskje at det var der noe var

galt. ISPen jeg har er nextgentel (4mb tror jeg det er). Er det noen som har noen ide

hva problemet kan være? Om jeg er for kortfattet nå, så vennligst spørr meg, så

skal jeg gjøre mitt ytterste å svare.

 

System: Windows XP

ellers er det denne maskinen jeg har

 

Setter kjempestor pris på all hjelp jeg kan få!

Endret av Jonas83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har noe av det samme problemet. Har 4Mbit linje fra telenor. Det som skjer er at Azerues kan laste ned noen timer og nettet detter ut etter det. Kan jo også være mulig at problemet ligger i ruteren. Eneste måten jeg fikk "fikset" dette på var å resette ruteren med jevne mellomrom.

Kjenner noen som hadde akkurat det samme problemet, etter en del sjekking fant vi ut at routeren knakk sammen når den fikk for mange pakker. Prøv med en annen router.

Lenke til kommentar

Mister også nett jevnt og trutt. Trodde først at det var USB-pluggen min som gikk varm, men etter å ha lest denne tråden så mistenker jeg at Azureus har en finger med i spillet. Bor på hybel og her i huset er det trådløst nett. Tror husverten har 3 pc'r som er koblet på dette nettet. Når jeg mister nett, betyr det at husverten også mister nett pga mine nedlastninger? :whistle:

 

Når jeg mister nett så står det:

 

1) Link is down.

 

2) Hardware radio is off.

 

Hva betyr det egentlig?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har NextGenTel 4MB og har samme problemet. Etter omentrent en time med surfing/nedlasting med BitLord i bakgrunnen detter linja ut. Jeg har hørt at dette kan skyldes at serverene til ISPen fylles opp med pakker og blir korka, slik at det eneste som hjelper er å koble opp på nytt. Uansett hva det gjelder er det utrolig irriterende. Spørsmålet er vel egentlig om dette er noe som har med BitTorrent-klienter å gjøre, eller om det er et ISP-problem. Håper det er noen lyse hoder der ute som kan hjelpe til med å oppklare dette.

Lenke til kommentar

prøve noen av disse tingene hvis de passer inn hos deg.

 

NOD32 er en antivirus som lager dette problemet. Gå på NOD32 og IMON så finner du exclusions og legger til javaw.exe der.(hvis du bruker azerus)

 

Gå på Azerus/bittorrentprogrammet og sett færre max connections globally. Mitt nettverkskort takler 700m hvis jeg får flere connections enn det så bryter den i sammen og jeg mister ipen

 

Jeg har A8N-sli deluxe hovedkort, det har 2 nettverkskort integrert. Nforce og Yukon og Nforce er klart bedre enn Yukon, yukon kortet mister ipen lettere under mye press.

 

 

Eller kan du jo se på min tidligere tråd om dette:

tråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...