Gå til innhold

CPU-temp


nemko

Anbefalte innlegg

Hau!

 

Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort (ABIT TH7 2 med raid) og ny CPU (p4 1,7) socket 478.

 

Jeg bruker den originale vifta enda og lurer på dette med temperatur (nei, ikke klokking eller noe)

 

Nå ligger tempen på ca 50 grader etter en dags normal bruk. Er det mulig å senke den mye ved annen cpu-vifte feks? Hva slags vifte evt og denne skal selvsagt ikke bråke noe grenseløst.

 

Kan noen hjelpe meg, evt dele erfaringer?

 

mvh

 

IvarE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, jeg ligger fremdeles på 50 grader etter litt spilling og såkalt uptime ja.

Kanskje litt newbiespørsmål men likevel: kan mengde RAM ha noe med saken å gjøre?

 

Han som kjører på 30 - 35 grader har dobbelt så mye.

eller spelar dette ingen roll?

 

mvh

 

Nemko

Lenke til kommentar

Ikke bytt den orginale P4 vifta, den er god nok. Kabinettemp har en god del å si, monter en eller fler kabinettvifter. Bunt sammen ledningene.

Mengden ram har ingen ting å si.

Temperaturen ligger normalt rundt 40 grader, men øker raskt ved belastning. Bør ikke bli for mye over 60.

Lenke til kommentar

Jau, har runde kabler da, men ingen kabinettvifter. Skal montere det når lommeboken sier ja til kjøp. Akkurat nå er det smalhans kan man si :/

 

mvh

 

Nemko

 

ps: vifta mi bråker ikke det spøtt, jeg har heller litt varm cpu enn en vifte som holder over 40dB. Ikke schnakkes om jeg vil ha en sånn en bråkende her.

 

[ Denne Melding var redigert av: nemko på 2001-12-08 17:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...