Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc forsvinner fra lokalt nett.


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar (laptop) og en stasjonær (PC1) pc tilkoblet Dlink's 624 tråløse router. Begge pc'ene er satt opp til 108mbit. (Via trådløs nettverkskort..)

 

Det går fint å ha nettverk til PC1 fra en annen pc som er koblet til routeren med kabel. Jeg får koblet meg til PC1 med remote desktop ved å enten skrive inn navnet på pc'en (PC1) eller ipadressen (192.168.0.100. Fast ip satt opp i tcp/ip settings).

 

Men, når jeg slår på laptopen (som har fast ip satt fra routeren vha mac), forsvinner PC1 fra nettverket. Ping host eller ip adresse gir ingen svar. Remote desktop fungerer selvfølgelig heller ikke.

 

MEN det som fungerer er remote desktop mot ip adresse tildelt fra ISP. Dvs at jeg får koblet meg til PC1 vha remote desktop ved å gå ut av routeren og inn igjen. (Hvis noen skjønte det...) Jeg har åpnet port 3389 inn til PC1

Programmer som krever nett forbindelse blir ikke frakoblet. Dvs pc'en har internett konstant.

 

Er det DI624 som ikke klarer to pc'er tråløst på 108mbit? Eller er det windows som klusser dette til??

Irriterende problem...!

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...