Jump to content
Sign in to follow this  
eirikJO

Pc forsvinner fra lokalt nett.

Recommended Posts

Jeg har en bærbar (laptop) og en stasjonær (PC1) pc tilkoblet Dlink's 624 tråløse router. Begge pc'ene er satt opp til 108mbit. (Via trådløs nettverkskort..)

Det går fint å ha nettverk til PC1 fra en annen pc som er koblet til routeren med kabel. Jeg får koblet meg til PC1 med remote desktop ved å enten skrive inn navnet på pc'en (PC1) eller ipadressen (192.168.0.100. Fast ip satt opp i tcp/ip settings).

Men, når jeg slår på laptopen (som har fast ip satt fra routeren vha mac), forsvinner PC1 fra nettverket. Ping host eller ip adresse gir ingen svar. Remote desktop fungerer selvfølgelig heller ikke.

MEN det som fungerer er remote desktop mot ip adresse tildelt fra ISP. Dvs at jeg får koblet meg til PC1 vha remote desktop ved å gå ut av routeren og inn igjen. (Hvis noen skjønte det...) Jeg har åpnet port 3389 inn til PC1

Programmer som krever nett forbindelse blir ikke frakoblet. Dvs pc'en har internett konstant.

Er det DI624 som ikke klarer to pc'er tråløst på 108mbit? Eller er det windows som klusser dette til??

Irriterende problem...!

Edited by eirikjo