Gå til innhold

amsn problem, pluss div


raakken

Anbefalte innlegg

Treordsregelen....

nuvell, skal legge inn amsn, for å få webcam funksjonen.

Når jeg kjører ./configure, kommer dette som error:

checking tcl build dir... locate: /var/cache/locate/locatedb: Is a directory
using tcl library in /usr/lib/tcl8.4
checking tk build dir... locate: /var/cache/locate/locatedb: Is a directory
using tk library in /usr/lib
./configure: line 3156: .: /usr/lib/tkConfig.sh: is a directory
configure: error: You dot not have a devel package of Tk

Prøvde å søke i synaptic, men det kom opp over hundre pakker ellerno, og jeg aner ikke hvilken jeg skal ha, er det noen som vet?

 

Og så til div. spørsmålene.

Debian går sinnsykt treigt etter at jeg installerte det, hvordan finner jeg flaskehalsen?(når jeg skal åpne en mappa som inneholder musikk eller lignende, får jeg ofte sp.mål om å trykke cansel vil drepe prossessen da det tar lang tid...)

Bittorrent program som tar minimalt med ressurser, og som har GUI?Brukte azureus, men da kunne jeg nesten ikke gjøre noe annet, noen forslag?

Noen andre p2p prog som tar lit ressurser og som er bra?

Alt skal selvfølgelig brukes til å hente ikke copyrighted matriale

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aner ikke hva kortene mine heter visst det er det du er ute etter, men jeg har 768 ram/prssessor amdxp2000/1900?(1.6Ghz) :!:

Noen som var mer enn nok da jeg hadde mandrake og ubuntu. Men her går det faen meg treigt. Blir akkurat som om du lar ei won maskin stå på noen dager.. da kommer det ei sånn lommelykt, for å signalisere at den må lete... slik er det her.. sirrupp

 

 

objorkum: takker fant og la inn pakken og det funka, MEN jeg så ikke noe til den webcam funksjonen, har ikek cam'et installert enda, men det burde vel stå der?

og en annen ting, når jeg trykker på krysset i høyre hjørne, hvordan kan jeg få amsn til å legge seg oppe i oppgavelinjen, ved volumkontrollen(slik som gaim), synes det er veldig hendig

 

edit: fant webcam funksjonen når jeg åpnet et vindu og snakket med noen, gode erfaringer med det?

Endret av raakken
Lenke til kommentar

hvordan installerer du den da?

 

og noen som vet hvordan jeg kan finne flaskehalsen? ting går treigt her.. eller et program som tester det for meg, kanskje det bare er noe jeg innbiller meg?

 

edit: funka ikke til meg, står bare webcam(etellerannet) rejeckted... får heller ikke til å motta, noe jeg synes er VELDIG rart...

Endret av raakken
Lenke til kommentar

gjorde det på en annen måte, open -> run, og så fikses det, men jeg får ikke til webcam, trenger ikke drivere sier du? blir bare rejeckted...

er ikke et program eller noe der jeg kan få kontakt med camet da? slik som følger med( creative nx pro, et prog som man kunne ta bilder og stille oppløsning osv)

 

 

edit: fonten til de som har win, er virkelig rævva, litt sånn atari greie

Endret av raakken
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...