Gå til innhold

"test"-key til spillet "eve"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har hørt om et Online spill som heter "EVE", og det skal visstnok være veldig bra. MEN; før jeg kjøper dette, vil jeg vite om jeg liker det.

http://www.eve-online.com/

Noen som vet om noen plass man kan få tak i en key for å bare teste om man liker det? ;)

Endret av Backbone
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan finne en 14-dagers prøvekey her: http://mmorpg.com/features.cfm/view/special_offers

Ellers kan alle som har abonnement på EvE gi ut en vennenøkkel, men den tillater bare 7 dagers gratis prøvetid.

Om du tester ut EvE kan du jo kontakte meg på Stirred om jeg er online, så kan jeg hjelpe deg med tips og triks.

Håper du liker spillet, selv har jeg holdt på siden beta for over 2.5 år siden :)

Skrevet
Du kan finne en 14-dagers prøvekey her: http://mmorpg.com/features.cfm/view/special_offers

Ellers kan alle som har abonnement på EvE gi ut en vennenøkkel, men den tillater bare 7 dagers gratis prøvetid.

Om du tester ut EvE kan du jo kontakte meg på Stirred om jeg er online, så kan jeg hjelpe deg med tips og triks.

Håper du liker spillet, selv har jeg holdt på siden beta for over 2.5 år siden :)

Har startet å spille litt nå.

Fullførte NESTEN hele Opplæringen, men skjønner liksom ikke poenget med spillet.

Hva går det ut på Egentlig? :hmm:

Skrevet (endret)
key fra buddy-prog er 14 dager, send meg en pm med mailen din så skal jeg gi deg en

Har funnet key, Men takk likevel :)

Endret av Backbone
Skrevet

Det er litt vanskelig å forklare kort hva Eve går ut på, men hvis du har testet Freelancer som kom for et par år siden, så kan Eve kort beskrives som Freelancer møter Elite 3 (gammelt spill).

Du har forholdsvis stor frihet til å gjøre hva du vil; noen velger å begynne en karriere som miner, og utvinner ulike mineraler fra asteroider. Andre igjen (eller ofte i en kombinasjon med mining) produserer alt fra ulike moduler (skjold, moterer etc.) til frigatter og cruisere etc. Andre velger en karriere som fightere, og bruker tid på å enten jakte på såkalte "rats" (npc pirater) eller gjør ulike oppdrag for agenter for de ulike npc-corporationene. Andre igjen blir player rats, og driver med piratvirksomhet, alt fra å drepe andre players til å stjele mineraler etc.

Spillet er i stor grad sentrert rundt de ulike player corporationene (omtrent som guilds i WoW) og alliansene disse danner. Ulikt fra WoW så spiller alle i samme verdenen, og på det høyeste (søndag kvelder stort sett) er det nesten 14.000 spillere online samtidig. Eve spenner imidlertid over ca. 5000 ulike systemer, så det er skjelden det blir altfor trangt. Spillet er også organisert slik at hvert system har en såkalt security-ranking, som går fra 0.0 -> 1.0 der 1.0 er det høyeste, hvor det ikke finnes NPC-rats i beltene, og hvor Eve's eget polti, CONCORD; kommer straks dersom du angriper andre players. 0.5 markerer det nederste nivået hvor CONCORD finnes, fra 0.4 og ned til 0.1 finner du sentry guns ved de ulike stasjonene og jumpgatene til andre systemer som vil angripe folk som aggroer andre spillere (men som kan tankes i motsetning til CONCORD), og i 0.0 er det mer eller mindre lovløst, ingen CONCORD og ingen sentry guns. Her finnes også de mest verdifulle mineralene og npc-ratsene som gir høyest bounty og ikke minst, mest verdifult loot.

Det mest spesielle med Eve er imidlertid skill-systemet. Det finnes ikke tradisjonelle levels ala WoW, men i stedet har du ulike skills, kategorisert i ulike retninger som f.eks. Gunnery (fra small til large og xlarge guns f.eks.) og Industry (mining, refining etc.) til skills for å fly ulike skip, fra frigates via interceptors og cruisers, battlecruisers og battleships, til de helt nye dreadnaughts. Skillsystemet fungerer slik at skills må trenes, dvs. at du får et visst antall skillpoints kontinuerlig, basert på hvor lang tid det tar å trene en skill, utfra dine atributes (som kan økes med trening og implants). Skilltrening foregår således i realtime, og f.eks. vil det ta en ny spiller kanskje en ukes tid for å bli i stand til å fly en cruiser, men en battlecruiser eller et battleship vil ta lenger tid. Noen argumenterer for at folk som har vært med siden betaen (ca. 2.5 år) har enorme fordeler siden de har så mye skillpoints, (mange erfarne spillere har fra 20 mill skillpoints til 40 mill - en ny spiller begynner med 50-100k), men fordelen ligger hovedsaklig i at de kan fly nesten alt av skip etc. En ny spiller vil måtte spesialisere seg, men det startes kontinuerlig nye kontoer, og det er ikke nødvendig å fly et battleship for å ha det utrolig mye gøy i spillet.

Spillet anbefales på det sterkeste, og hvis noen av dere skulle befinne dere som ny spiller i Eve og trenge litt hjelp, så kan dere sende en eve-mail til Aram Gishno, så kan jeg hjelpe dere litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...