Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL modem "demper" hastigheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg lurer på.. Kanskje ikke sånn 100% seriøst, men jeg har et Telenor ADSL abbonoment på 4000\400 kbps.

Jeg har målt med div. hastighetsmålere på nettet, og jeg får det jeg betaler for :)

Men når jeg går innpå modeme, altså taster inn IP'n i nettleseren, så får jeg opp informasjon om Modemet og internetten.

Der står det:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 4864

Det er litt vel mye.. Er det slik at modemet mottar det fra Telenor og justerer\demper hastigheten ned til 4000 / 400?

Går det ann å haxxe modemet? :p

Neida.. Det er vel mest sansynlig modemet som måler feil.

Men når jeg hadde 2Mbit (altså før de oppgraderte), så sto det at jeg hadde 2.5Mbit :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

512 / 4864 er teknisk hastighet, noe av dette forsvinner som overhead, dvs at hastigheten du får hjem er ca 4000/400, så i stedet for at telenor sier at du skal få 4864/512 i hastighet, og så klarer du aldri å oppnå den hastigheten, så oppgir de da opplevd hastighet :)

Skrevet

er det ikke det, det som kalles overhead? Jeg har et abonnement på 3300 offisielt, men innlinja er 3600 og noe, så det er helt normalt, man må visst ta bort 10-20% fra linjehastigehten for å få den reelle hastigheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...