Gå til innhold

Hjelt til spillpc, max 8000


Anbefalte innlegg

Hei, dette har jeg spørt dere om mange ganger, men jeg må spørre igjen:

Kan dere sette opp et oppsett til en bra spillpc for meg?

 

Hk: ASUS A8N SLI-Premium

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz

RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition Ed. R-2 Link

Noen som kan finne den rambrikken i prisguiden for meg? Har ikke klart det sjøl... :dontgetit:

 

Det eneste jeg lurer på er skjermkortet (Tenkte først på XFX 7800GT men det blir for dyrt, så tenkte jeg på XFX 6800GT og det er passe pris, hva med 6800GT, er det noe bra kort?)

 

Oxo en hdd, til under 900 helst, kan vøre 120-160-200GB bare den holder seg under 900kroner :p

 

Skal ikke gå over 8000kr i sluttresultat ;)

Takk for svar

 

-Dj Ovin-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Geforce 7800GT er mye bedre enn 6800GT og er verdt de ekstra kronene.

Ja jeg veit det, men blir jeg fornøyd med det kortet var det jeg spørte om.. Jeg har ikke råd til å legge på de ekstra kronene skjønner du ;) Ellers var det førstevalget mitt :)

 

Oxo en hdd, til under 900 helst, kan vøre 120-160-200GB bare den holder seg under 900kroner 

 

Anbefaler denne

 

Den var det jeg så på jeg og, fikk bekrefta det da, takk :)

 

Kjøp denne Veldig bra spill pc, til en rimelig penge 

Nei takk, jeg vil helst ha s939 så er ikke noe for meg det andre hw der heller :) Men den er sikkert bra ;)

Lenke til kommentar

Selv om du naturlig nok er sparsom på pengene, så er det en del ting du kan kjøpe for å få vesentlig bedre ytelse.

 

Anbefaler virkelig å spandere på deg et 7800GT-kort. 3095,- hos MPX er slettes ikke verst, og du vil merke stor forskjell om du velger dette.

 

Ang. harddisk så er dette det absolutt beste kjøpet du kan gjøre:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19549

Har 16 MB cache og NCQ som er veldig kjekt å ha. Er anbefalt av absolutt alle som har en slik en!

 

Jeg mener ram'en er veldig overpriset. Du skal tydeligvis klokke, og har valgt disse av den grunn, men her kan det spares penger! For det første ville jeg valgt et system med 1gb-brikker for å sikre at maskinen kan oppgraderes opp mot 4gb senere. Disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 er heller ikke dumme. Da går du enda mer opp i pris, men 2gb da gitt... :cool:

Uansett, du får bra nok ram til spilling for 1000-lappen. Bruk de pengene på andre datadeler, er mitt tips. :thumbup:

 

Bare noen små råd fra meg, gå opp noen hundrelapper i pris, så vil du få en mye bedre maskin for pengene (i og med at du først skal bruke 8000,-). Og, ja, jeg er fullstendig klar over at det står MAX 8000,- i topicen, men jeg gir noen råd for det. :p

 

Lykke til.

Endret av nesjon
Lenke til kommentar
Selv om du naturlig nok er sparsom på pengene, så er det en del ting du kan kjøpe for å få vesentlig bedre ytelse.

 

Anbefaler virkelig å spandere på deg et 7800GT-kort. 3095,- hos MPX er slettes ikke verst, og du vil merke stor forskjell om du velger dette.

 

Ang. harddisk så er dette det absolutt beste kjøpet du kan gjøre:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19549

Har 16 MB cache og NCQ som er veldig kjekt å ha. Er anbefalt av absolutt alle som har en slik en!

 

Jeg mener ram'en er veldig overpriset. Du skal tydeligvis klokke, og har valgt disse av den grunn, men her kan det spares penger! For det første ville jeg valgt et system med 1gb-brikker for å sikre at maskinen kan oppgraderes opp mot 4gb senere. Disse: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 er heller ikke dumme. Da går du enda mer opp i pris, men 2gb da gitt... :cool:

Uansett, du får bra nok ram til spilling for 1000-lappen. Bruk de pengene på andre datadeler, er mitt tips. :thumbup:

 

Bare noen små råd fra meg, gå opp noen hundrelapper i pris, så vil du få en mye bedre maskin for pengene (i og med at du først skal bruke 8000,-). Og, ja, jeg er fullstendig klar over at det står MAX 8000,- i topicen, men jeg gir noen råd for det. :p

 

Lykke til.

Hei

Hehe ja, rammen er nok litt overpriset, men en kompis har dem og han var fornøyd(!) angående gpu, så er det nok lurt, hmm.... Kanskje, kanskje ikke? :):p

Hdd, den så veldig grei ut, blir den i steden (ombestemmer jeg veldig skjø :p )

De ram-brikkene du linka til der er nok i det dyreste laget.... Trur jeg kanskje kan gå for gold utgaven av de brikkene jeg linka til først?

 

Hovedkort er vetrtfall satt på plass! Der blir det ikke forandring ;)

 

Noen flere innspring?

 

Takk for svar :)

-Dj Ovin-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...