Gå til innhold

Kurant Spill-SFF til 7000 kr.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er altså på utkikk etter ny PC, og vil da bygge en Barebone

 

Har skjerm (Dell 2005FPW) og et par harddisker (WD Raptor 36GB og vanlig WD 200 GB SATA) fra før som skal brukes.

 

Er ikke veldig kresen når det gjelder grafikk i spill, så et mid-end plus grafikkort vil holde til mitt bruk. Angående prosessor er jeg åpen, men utifra hva jeg kan se tilbyr AMD best i ytelse/pris innenfor mitt hovedbruk.

 

Budsjettet er på rundt 7000 kr.

 

Skal ha: Barebone, CPU, Minne (1 GB), Grafikkort og DVD-brenner.

 

 

Her er et forsøk på oppsett. syns jeg får mye for pengene:

 

Aopen Barebone XC Cube EZ482 Black

AMD CPU Athlon-64 3200+

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200

Asus Radeon X800 256MB PCI-E

Nec DVD Recorder ND-3540A

 

 

Noen som har synspunkter/kommentarer? Eventuelle tips til annen hardware?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Spøk: Du bumpet tråden etter 23 timer og 59 minutter :D *rope etter moderator* :!: )

 

 

OT: Ser bra ut det oppsettet du har der, prøvde å sette opp ett oppsett til deg, men det ble nesten kliss likt.

 

Eneste jeg ville gjort annerledes hadde vel vært å lagt litt mer penger i selve barebonen, og kjøpt meg en SN25P, siden denne støtter dobbelkjerne-cpu'er, slik at du kan oppgradere til det senere.

 

Tror nok noe av grunnen til at du ikke har fått flere svar er at det rett og slett ikke er så mye mer å si om et slikt oppsett til den prisen, eneste blir personlig preferanse som f.eks minnemerke.

Lenke til kommentar

og har du ikke lyst på en SN25P, kan du alltids få kjøpt en XPC SB95PV2 av meg.(ca. samme Shuttle, bare med Intel chipset)

 

Pent brukt, virker som den skal og alt følger med. Du får den for 1000,- billigere enn vanlig butikkpris, hvis du er interessert. :)

 

Var ikke meningen å reklamere for barebonen min her, hvis det var oppfattelsen til noen :ermm:

 

Uansett, de nyeste barebonene til Shuttle er så absolutt å satse på :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått maskinen. Jeg droppa skjermkortet. Ville ikke bruke 7300 kr. kreditt.. Kjøpte uten skjermkort. kjøper heller skjermkort på Datakjeden/NetshopOslo i helgen.

 

 

Jeg ønsker et skjermkort som;

- ikke produserer så altfor mye varme / har god, men stille kjøleløsning.

- ikke har enorm fysisk størrelse

- kan dra GTA: SA greit (laggfritt) i 1680x1050 oppløsning.

- befinner seg i 2000-2500 kr. klassen.

 

Bør vel kanskje være ATI, da maskinen har ATI brikkesett.

 

Det bør heller ikke sluke strøm.

 

Det kan vel fort bli varmt i en så liten maskin, ihvertfall når jeg har satt i et PCI TV-kort også.

 

Maskinen skal ikke fungere som ovn, det har jeg fra før :)

 

Så hvilket skjermkort?

 

 

En ting til:

 

Jeg har brukt alle de 3 Molex-kontaktene på to harddisker og en DVD-brenner. Er trygt å splitte en molex-kontakt for DVD+HDD, HHD+HDD, DVD+Skjermkort eller HDD+Skjermkort?

 

 

**Edit:

Hvordan er Sapphire Radeon X800XL angående mine to første kriterier?

De har det inne på Datakjeden til 2600 kr.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ifølge denne kalkulatoren trekker maskinen, med et X800, drøye 260W når alle komponenter kjører på fullt.

http://www.jscustompcs.com/power_supply/Po...tor.php?cmd=AMD

 

Det vil jo si at hvis jeg spiller, og bruker skjermkortet kraftig, bruker jeg jo ikke lagringsharddisken min på maks, da jeg har spill på systemdisken.

 

Venice-prosessorene trekker ikke 89, som det står oppført på Athlon 64 der. Den trekker 66W..

 

 

**Edit:

 

Vil et X700Pro være bra nok til å kjøre GTA: SA på 1680x1050 uten lagg på lave innstillinger?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...